Volkswagen
A szupertakarékos, kétüléses autó fenntartása olcsó, megvásárlása viszont nem, mivel a különleges technika és a kis gyártási mennyiség miatt 110 ezer eurót (33 millió forintot) kér érte a Volkswagen. Az első, ügyfeleknek szánt példányt egy német vásárló nemrég vehette át, az autója kívül onyx fehér fényezést, belül pedig szürke kárpitokat kapott.
A konnektoros hibrid XL1 mozgatásáról egy 48 lóerős, kéthengeres dízelmotor és egy 27 lóerős villanymotor kettőse gondoskodik, utóbbit az 5,5 kilowattórás lítium-ion akkumulátor táplálja árammal. Az 50 kilométert elektromos autóként is megtenni képes jármű szabványos átlagfogyasztása mindössze 0,9 liter gázolaj száz kilométeren, kilométerenként pedig csak 21 gramm szén-dioxidot bocsát ki. A szénszálas karosszériás autó tömege csak 795 kilogramm, hatótávolsága 500 km. A világ legjobb légellenállású (Cw: 0,189) szériaautójának számító XL1-es 12,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, a végsebessége pedig 162 km/h.
A kocsi 3,88 méteres hosszúságához mindössze 1665 mm-es magasság és 1153 mm-es magasság társul. A kis szériás XL1-es a volt Karmann-gyárban, a németországi Osnabrückben gyártják a Golf Cabriolet és a Porsche Boxster mellett.