Jaguar Land Rover

Art of Performance – testközelben a teljes Jaguar paletta

2017.10.16.

Egy nemzetközi roadshow keretein belül, immár második alkalommal rendezte meg hazánkban a brit márka importőre modellportfóliójának rendhagyó bemutatását. Szeptember közepén, 4 kategóriában, 7 kiállított Jaguar tesztautó várta a márka híveit előre egyeztetett időpontokban egy főváros környéki tesztvezetésre, ami többről szólt, mint csupán egy szimpla próbakör.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

2016-ban a roadshow hazai állomása Balatonfüreden volt, és várakozáson felüli sikert aratott a szervezők szerint. Az idén megújult kínálat és az előző évi tapasztalatok kiváló apropót szolgáltattak az ismétlésre, ezúttal a 2017-es újdonságokkal (XE limuzinnal és F-Pace SUV-val) egészült ki a patinás felhozatal. A tesztelhető járművek között a motorsport hagyományokat továbbörökítő F-Type is jelen volt, ugyanakkor a felső kategóriás XF és a márka zászlóshajója, az XJ sem hiányzott a listáról.

A portfolió minden modelljének karosszériája 75 százalékban alumíniumból készült - képre kattintva galéria nyílik

A germán triumvirátus legújabb kihívója, a modellkínálat belépő darabjának számító XE orrában a kétliteres, 180 lóerős dízel erőforrás dolgozott, de nem volt hiány a vérbeli vezetési élményt nyújtó V6-os erőforrásokból sem. Ez utóbbi – manapság már ritkaságnak számító - hengerelrendezés az összes felsőbb kategóriájú Jaguarban tesztelhető volt. A World Car of the Year verseny fődíjas F-Pace-t a 300 lóerős öngyulladós aggregát hajtotta, az XF esetében pedig a dízel V6-os mellett a 380 lóerős benzines változatot is vallatóra foghatták az előzetes regisztrációval jelentkezők.

Árcédulája és teljesítménye révén is kilógott a sorból a Jet/Yellow Contrast-os 400 Sport jelzésű F-Type Coupé, melynek erőforrása 20 lóerővel licitál rá az eddig felsoroltakra. Éppen ezért a 45 perces próbakört az említett járgánnyal tettük. Csörgő László értékesítő és egyben vezetéstechnikai instruktortól menet közben megtudtuk, miért is rendhagyó a második alkalommal meghirdetett rendezvény. „Egyrészt nem csak a potenciális Jaguar vásárlók számára szól a meghívás, ugyanis a vérbeli autórajongókat és a márkát éppen felfedező, ismerkedni vágyó autósokat is szívesen látjuk. Másrészt pedig a tapasztalataink azt igazolják, hogy a fővárosi és a budaörsi szalon meghosszabbított keze lehet egy ilyen rendezvény, hiszen a három nap alatt, a reggel 9 és este 6 óra közötti időszakban egy sokkal szélesebb körű és összetételű csoport kerül testközelbe a márka modelljeivel, melyre kevésbé lehet szert tenni a megszokott értékesítési metódus során”.

Végül, de nem utolsó sorban a tesztvezetések során több esetben is bizonyosságot nyert, hogy sokak számára a Jaguar egy méltatlanul perifériára sodródott, de továbbra is a vágy tárgyaként aposztrofált márka. A szakértő felidézte, hogy a tavalyi rendezvényen akadt olyan tesztelő, aki a próbakör végén elmondta, hogy mindig is nagy rajongója volt a márkának, de még soha volt lehetősége egy Jaguar volánja mögé ülni, sőt! Olyannyira életre szóló élményt jelentett számára a tesztvezetés, hogy karja a motorindítástól a kézifék behúzásáig mindvégig libabőrös volt. Az értékesítő elmondása szerint a sok ehhez hasonló beszámoló miatt több ez a roadshow, mint csupán tesztvezetés.

Csörgő László - instruktorként, és értékesítési szakértőként a jobb egyben

A tesztvezetésre kiválasztott limitált szériás (és csak egy évig kapható) F-Type 400 Sport AWD-t teljesítménye alapján a kétajtós sportkupé kínálat középmezőnyébe pozícionálták, menetdinamikai és egyéb kiegészítői okán pedig igazi kuriózumnak számító darab. A 340/380 lovas V6-osok feletti, de az 550/575 lóerős V8-asok alatti ligában azzal tűnik ki a 2018-as modell évre készült újdonság, hogy akár RWD, akár AWD hajtással rendelik, csakis automata-váltóval párosítható a 400 lovas, kompresszoros erőforrás. A karosszérián és a beltérben is számos egyedi ismertetőjegyet hordozó különlegesség alapfelszereltségének része az Adaptive Dynamics futómű, a nagyobb tárcsákkal operáló, nyomatékvektor szabályzott Performance fékrendszer, a részlegesen önzáró differenciálmű, valamint a 20 hüvelykes keréktárcsa garnitúra.

A klasszikus sportkupés arányok - H/Sz/M (mm): 4482/2042/1311, tengelytáv 2,6 méter. Az AWD-s F-Type 400 Sport önsúlya 1,6 tonna alatti

Az enteriőr exkluzív hangulatáról a szépen kidolgozott fekete bőr felületeken díszelgő sárga trimmelések és hímzések gondoskodnak, a magnézium vázas Performance ülések 12 irányban állíthatók. A mérnöki munka maximális elismerését érdemelte ki nálam annak lehetősége, hogy a vérbeli Performance modellel a kényelmet előtérbe helyezve is lehet közlekedni. Motorindítás után nincsenek tolakodó zajok, az ízléses duruzsolást és az úthibákat kisimító csillapítást egy gombnyomásra lecserélhetjük a pályaautózásnál elvárt viselkedésre. Ráadásul a nem hangszóróból érkező hangorkán és a 100 km/h felett nyíló hátsó spoiler további muníciót ad a libabőrhöz. Ez utóbbi performance egyébként több mint 200 kg plusz leszorító erőt generál a hátsó traktuson, de sajnos a sebességhatárok betartása mellett erre közúton vajmi kevés szükség van.

Ha valakit nemcsak egy flörtre, hanem hosszútávra is megihletett a tesztelt autó, most kedvezménnyel 28,9 milliért viheti haza az egyébként listaáron 37,3 milliót kóstáló vadmacskát.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.28
Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-....
2025.04.28
A múltidéző citromsárga fényezéséről könnyen felismerhető Yuzu Edition az alapmodellnél harapósabb....
2025.04.28
Az amerikai repülőgépgyártó a kínai vevők vámháború miatt át nem vett gépeit másoknak értékesíti, a....
2025.04.28
Megelégelték a vasutasoknak a rendszeres bántalmazást, határozott jogi és erős rendőri védelmet....
2025.04.28
Masszív kialakítás nem csak városon belüli közlekedésre.   ..
2025.04.28
Vasárnap tartották hagyományos évadnyitó Kirajzásukat a budapesti személyhajósok. Az ingyenes....
2025.04.27
Sorozatunk olyan szervizmunkákkal foglalkozik, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni. Kinek hány éves....
2025.04.27
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Beállás a garázsba, megy ez. ..
2025.04.27
Három férfi a helyszínen életét vesztette, egy pedig megsérült az M1-es autópálya Győr felé vezető....
2025.04.27
Hatótávolsági kontinensrekordot állított fel az Irizar vállalat hidrogénnel hajtott luxusbusza. ..