Toyota Yaris

Április elsején ezzel viccelt a Toyota

2019.04.02.

A Toyota Yaris projektfelelősei megirigyelték a márka pickupjainak sikerét, és megépítették a piac legkompaktabb platós járgányát.

 

Makacs tény: a Toyota rendelkezik a legtöbb szabadalommal az autóiparban. Míg más autógyártók formatervezői, mérnökei és termékstratégái szabadidejükben édesdeden szunyókálnak vagy ropit rágcsálnak, a Toyota szakemberei álmukban is ontják az ötleteket, szüntelenül új piaci réseket, megoldásra váró problémákat (vagy éppen problémára váró megoldásokat) keresve.

Így született meg a márka legújabb terméke, a Yaris Adventure. A mai napon leleplezett modellváltozat a méltán népszerű Yaris legkiválóbb tulajdonságait (könnyű manőverezhetőség, csekély tömeg, szerény üzemanyag-fogyasztás, cuki dizájn) ötvözi a márka strapabíró, megbízható hírnevét megalapozó termékcsalád, a platós kisteherautók erényeivel.

A városi kisautókkal szembeni két leggyakoribb panasz a hátsó üléssor viszonylag szűk helykínálata, illetve a kis csomagtartó, ami kifejezetten csalódást kelthet azokban, akik a használati utasítást el nem olvasva nagycsaládos használatra vásárolják meg azokat. A Yaris Adventure mindkét aggályra frappáns megoldást kínál: 133 centiméter hosszú platója ugyanennyi kilogrammal terhelhető, hátsó üléssora viszont egyáltalán nincs, és ezzel örökre elejét veszi minden panaszkodásnak. Ezek a paraméterek egyben arra is garanciát jelentenek, hogy az autó tulajdonosát nem fogják örökké azzal nyaggatni a barátaik, hogy segítsenek nekik költözködni, hiszen őszintén, mi férhetne el egy ilyen méretű platón? De tényleg…

A kategóriateremtő Yaris Adventure megjelenésével a Toyota újabb tucatnyi elsőséget zsebelhet be, hiszen közvetlen versenytársak híján a harcias megjelenésű kisautó minden paramétere a legjobbnak számít az egyszemélyes szegmensben. Habár az új generációs RAV4 fejlett összkerékhajtását nem kapta meg, nagy testvérétől megörökölt valami ennél is sokkal fontosabbat: a hatszögletű hűtőmaszkot, ami a hitelesség és a vélt terepalkalmasság legfontosabb ismérve. A Yaris Adventure egy másik téren is világújdonságnak számít: ez az első olyan autó, amelyet fejlesztése során olyan alapos teszteknek vetettek alá, hogy a Toyota egyáltalán nem kínál hozzá garanciát, hiszen tutira soha nem fog elromlani.

Az Észak-Amerikában bemutatott Yaris Adventure vélhetően nagy népszerűségnek fog örvendeni a Tacoma és Tundra pickupok vásárlóinak körében, akik mindig is szerettek volna egy stílusos kulcstartót full size teherautójukhoz. A modell európai forgalmazása egyelőre kérdéses, pedig a hibrid hajtáslánccal alighanem a C-HR népszerűségével vetekedő életmódjárműnek bizonyulna, amelyre bárki büszke lehet. De innen is van tovább; egy Yaris GRMN Adventure a világ első törpe-sport-pickupjaként írhatna autóipari történelmet…

Fotó: Toyota USA

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.02
Használttesztünk főszereplője tipikusan olyan autó, ami mára vagy nem létezik, vagy végletekig....
2025.02.02
A Philadelphiában lezuhant repülő utasai mellett az utcán tartózkodók között is van halálos....
2025.02.02
Éveken belül kötelezővé tennék az automatikusan, manuális beavatkozás nélkül vészfékező sofőrsegéd....
2025.02.02
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe:Bolond egy időjárás. ..
2025.02.02
Bemutatta a 2025-ös esztendő modellpalettájának legújabb típusait a Harley-Davidson – jelentette be....
2025.02.02
A közlemény szerint elkészült a MÁV-csoport éves riportja, amely a 2024-es év közlekedési....
2025.02.02
A ComparetheMarket nevű ausztrál internetes elemző cég a Google Trends adatait értelmezve idén is....
2025.02.02
Nem mindennapi látványt nyújtott a piros Lada 2105-ös a mellette futó állatokkal. ..
2025.02.02
A jubileumi példány kanyonbarna színű, GLX felszereltségű S-CROSS Franciaországba kerül új....
2025.02.02
A ködben is csak 140-ig lassított, nem csoda, hogy hatalmas baleset lett a hajsza vége. ..