Toyota Yaris

Április elsején ezzel viccelt a Toyota

2019.04.02.

A Toyota Yaris projektfelelősei megirigyelték a márka pickupjainak sikerét, és megépítették a piac legkompaktabb platós járgányát.

 

Makacs tény: a Toyota rendelkezik a legtöbb szabadalommal az autóiparban. Míg más autógyártók formatervezői, mérnökei és termékstratégái szabadidejükben édesdeden szunyókálnak vagy ropit rágcsálnak, a Toyota szakemberei álmukban is ontják az ötleteket, szüntelenül új piaci réseket, megoldásra váró problémákat (vagy éppen problémára váró megoldásokat) keresve.

Így született meg a márka legújabb terméke, a Yaris Adventure. A mai napon leleplezett modellváltozat a méltán népszerű Yaris legkiválóbb tulajdonságait (könnyű manőverezhetőség, csekély tömeg, szerény üzemanyag-fogyasztás, cuki dizájn) ötvözi a márka strapabíró, megbízható hírnevét megalapozó termékcsalád, a platós kisteherautók erényeivel.

A városi kisautókkal szembeni két leggyakoribb panasz a hátsó üléssor viszonylag szűk helykínálata, illetve a kis csomagtartó, ami kifejezetten csalódást kelthet azokban, akik a használati utasítást el nem olvasva nagycsaládos használatra vásárolják meg azokat. A Yaris Adventure mindkét aggályra frappáns megoldást kínál: 133 centiméter hosszú platója ugyanennyi kilogrammal terhelhető, hátsó üléssora viszont egyáltalán nincs, és ezzel örökre elejét veszi minden panaszkodásnak. Ezek a paraméterek egyben arra is garanciát jelentenek, hogy az autó tulajdonosát nem fogják örökké azzal nyaggatni a barátaik, hogy segítsenek nekik költözködni, hiszen őszintén, mi férhetne el egy ilyen méretű platón? De tényleg…

A kategóriateremtő Yaris Adventure megjelenésével a Toyota újabb tucatnyi elsőséget zsebelhet be, hiszen közvetlen versenytársak híján a harcias megjelenésű kisautó minden paramétere a legjobbnak számít az egyszemélyes szegmensben. Habár az új generációs RAV4 fejlett összkerékhajtását nem kapta meg, nagy testvérétől megörökölt valami ennél is sokkal fontosabbat: a hatszögletű hűtőmaszkot, ami a hitelesség és a vélt terepalkalmasság legfontosabb ismérve. A Yaris Adventure egy másik téren is világújdonságnak számít: ez az első olyan autó, amelyet fejlesztése során olyan alapos teszteknek vetettek alá, hogy a Toyota egyáltalán nem kínál hozzá garanciát, hiszen tutira soha nem fog elromlani.

Az Észak-Amerikában bemutatott Yaris Adventure vélhetően nagy népszerűségnek fog örvendeni a Tacoma és Tundra pickupok vásárlóinak körében, akik mindig is szerettek volna egy stílusos kulcstartót full size teherautójukhoz. A modell európai forgalmazása egyelőre kérdéses, pedig a hibrid hajtáslánccal alighanem a C-HR népszerűségével vetekedő életmódjárműnek bizonyulna, amelyre bárki büszke lehet. De innen is van tovább; egy Yaris GRMN Adventure a világ első törpe-sport-pickupjaként írhatna autóipari történelmet…

Fotó: Toyota USA

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....
2025.04.25
A jó idő beköszöntével a motoros szezon is kezdetét veszi, a hosszú téli pihenő után pedig....
2025.04.25
Az EZ-60-ra keresztelt autó a kínai piacon mutatkozik be, viszont más kontinenseken is debütálni....