Anyukám is érteni fogja – Egyedül egy problémával 1. rész | Autoszektor
telefon

Anyukám is érteni fogja – Egyedül egy problémával 1. rész

2021.03.21.

Ragaszkodom a régi beépített autótelefonomhoz

Szerencsés vagyok, sok tesztautó megfordul alattam és képben lehetek azzal, mire képes a XXI. század autógyártása. 20 év a járműiparban rengeteg idő, ráadásul közben megkezdődött a 4. ipari forradalom, ami még jobban belendítette az autógyártás fejlődését. Főleg, ami az informatikai és kommunikációs képességeket illeti.

Az én 20 éves autómat lecserélni egyszerűen képtelenség anélkül, hogy ne veszítsek vagy nagyon jelentős mértékű komfortot és erőt, vagy nagyon sok pénzt. Erre jutottam múltkori okfejtésemben, amit itt lehet elolvasni.

Maradok tehát a jó öreg E270 CDI-nél, amit rendszeresen karbantartok, őrzöm gyári állapotát amennyire csak tudom.

Egy nagyon fontos extrA 

Teljesen alapvető – és közlekedésbiztonsági szempontból régen várt és elvárt – felszereltség, hogy mobiltelefonjaink vezeték nélkül képesek csatlakozni a jármű fedélzeti hangrendszeréhez. Ez a „fícsör” megkíméli az autósokat, hogy utólag kihangosítókkal kelljen bajlódni, amihez sokszor teljesen szét kellett bontani a kocsi utasterét, igénytelenebb megoldásoknál pedig meg kellett fúrni a belső elemeket ahhoz, hogy valahová felrögzítsék a vezérlőt.

Régebben, hogy a kocsi belterének méltóságát és esztétikáját is megőrizzék, a felsőbb kategóriás autókba rendelhető volt gyári telefonkészülék, ami együttműködött az autó hangrendszerével, sőt, a általában a kormányról is vezérelhető volt.

Amikor 2010-ben megvettem a Mercedes-t magam is elcsodálkoztam, hogy milyen féltégla Nokia készülék virít a műszerfalra szerelve. Fontos tudni, hogy ekkor már a 2. generáció futott az érintőképernyős csúcstelefonokból! Egy ideig csak nézegettem az „Insert SIM” feliratot a 6091-es Nokia képernyőjén, míg nem egyszer csak beletettem a telefonomból a SIM-kártyát.

Láss csodát, a Merci fedélzeti telefonja gond nélkül bejelentkezett és a modern eszközöket meghazudtoló hangminőségben lehetett rajta telefonálni.

És beüzemeltem

Egy szép napon besétáltam a szolgáltatómhoz és megérdeklődtem, tartanak-e még autós kártyát. Mondták, hogy persze, és hogy mennyi a havidíja, majd meg is kaptam a kis plasztikkártyát a csippel. A szolgáltató „összedrótozta” úgy, hogy amikor az autó telefonja aktív, akkor az csörög.

Nem kértem meg senkit, hogy hívjon fel és teszteljük le, hanem izgatottan vártam az első bejövő hívásomat. Tökéletes volt.

Pár évvel ezelőtt az egyik tavaszon azt tapasztaltam, hogy egyszerűen lefagy a készülék. Jártam vele, figyelgettem és arra jöttem rá, hogy a hiba a hőmérséklettel van összefüggésben.Az a furcsa jelenség állt elő, hogy minél melegebb környezeti hőmérsékletre volt szüksége, hogy működjön. Ezzel nem is volt probléma, amíg napról napra melegebb lett. Aztán az első esős nyári napon nem indult el többé. A hiba a csomagtérben lévő vezérlőegységben volt.

Mi les most a szuper extrámmal? – kérdeztem. Majd rövid idő alatt jött a válasz: Ebay.com. Hetekig figyelgettem, hogy mikor hirdetnek meg Európán belül egy megfelelő cikkszámú vezérlőegységet, majd Litvániában találtam egyet 10.000,- Ft- környékén. Még 2.000,- Ft postaköltség és megérkezett az „új” cucc, beszereltem és ment minden tovább.

Egészen 2021-ig

A telefonszolgáltatóm az egyik, amelyik a kezdetektől jelen van a piacon, de 2020 végén a másik régi piaci szereplő üzletkötőjének hideghívását hallgattam a szokásos rezignációval, mert általában nem tudtak sokkal meggyőzőbb ajánlatot adni a meglévő szolgáltatómnál.

Elmondtam a hölgynek, mire van szükség hangban és netkapcsolatban, és jeleztem, számomra nagyon fontos, hogy legyen autóskártya. Kis utánanézés után jött az infó, hogy minden (is) van és a jelenleginél sokkal olcsóbban, gyakorlatilag féláron tudják nyújtani a szolgáltatást úgy, hogy ebben még egy 100.000 Ft-os készülékvásárlási kedvezmény is benne van.

Nem volt kérdés, hogy optimalizálni fogom a céges költségeket. Megtörtént a szerződéskötés, a számhordozás és kiküldték az autóskártyát is.

A gondok ekkor kezdődtek. Az autó kb. fele-fele arányban tudott csatlakozni a szolgáltató hálózatához. Ahogy mentem a kocsival, mesebeli térerőt tapasztaltam: hol volt, hol nem volt. Ráadásul, amkor éppen látta a hálózatot, telefonálni akkor sem tudtam, mert „system busy” hibával kisípolt a rendszer. (Mindeközben a hívott fél telefonja megcsörrent, majd bontott a vonal.) Visszahívni nem tudtak, mert azt tapasztalták, mintha ki lenne kapcsolva a készülék.

Aztán egyszer csak az Árpád-híd közepén megszólalt a telefon, felvettem és még beszélni is tudtam rajta.

A történet itt folytatódik!

További autós tartalmakért kövesse Facebook oldalunkat!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.01
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos állománydíja 44 ezer....
2021.12.01
A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-....
2021.12.01
„Autót szerelni menő!” - Interjú Őri Péter felkészítő tanárral. ..
2021.12.01
Közúti közlekedési baleset történt a 4-es számú főút 324. kilométerszelvényében Fényeslitkénél 2021....
2021.12.01
Elindult a jövő évi országos és megyei autópálya-matricák előértékesítése. A vignettákat a Nemzeti....
2021.12.01
A beszállítói fennakadások és a félvezető alkatrészek hiánya miatt jelentős mértékben, tíz évvel....
2021.12.01
A romló járványhelyzet miatt a szervezők lemondták a januárra tervezett kiállítást. 2023-ban....
2021.12.01
Egy személy veszítette életét Sátoraljaújhely belterületén, amikor egy autó villanyoszlopnak....
2021.11.30
A közelmúltban bemutatott tisztán elektromos modelljével minden eddiginél magasabbra emeli a lécet....
2021.11.30
Az ipar igényeinek megfelelő, maximális színvonalú, korszerű szolgáltatást kínál a BME új....