Bahrein
Idén sem aprózza el a szezonra való felkészülést a Forma–1 mezőnye, ismét csak három napjuk van a csapatoknak és a versenyzőknek arra, hogy megismerkedjenek az idei autókkal és gumikkal. A gyakorlás szerdától péntekig tart, a helyszíne az áprilisi Bahreini Nagydíjnak is otthont adó szahíri versenypálya.
A három tesztnap menetrendje ugyanaz lesz: helyi idő szerint délelőtt 10 órától este 19 óráig zajlik a munka, vagyis magyar idő szerint reggel 8-tól 17 óráig. Magyar idő szerint 12 és 13 óra között egy egyórás ebédszünet szakítja meg a körözést.
A kötelező leállás idején az FIA két körben várja majd a sajtótájékoztatójára a versenyzőket, illetve a csapatfőnököket. A kérdezz-felelek gondoskodik majd arról, hogy a teszten kívül is legyen téma, amivel foglalkozhatunk.
Ahogy az elmúlt években megszokhattuk, az F1 TV idén is élőben közvetíti a teszt eseményeit. Ezt előfizetéssel lehet majd nézni. Emellett egyes külföldi tévétársaságok is élőben adják a tesztet.
A szabályok értelmében minden csapat csak egy autóval körözhet a teszten, így a versenyzőknek osztozniuk kell a három napon. A mezőny többsége ezt úgy oldja meg, hogy mindhárom napot felosztja a versenyzők között, így párosuk mindkét tagja három napot dolgozhat.
Ez alól kivételt képez a Red Bull és a Williams, akik a nyitónapot felezik, majd a csütörtököt Liam Lawsonnak, illetve Carlos Sainznak, a pénteket pedig Max Verstappennek, illetve Alexander Albonnak adják.
A 10 csapatból 8-nál történt változás versenyzőfronton. Szerdán többségében az újonnan érkezőket éri az a megtiszteltetés, hogy elsőként vihetik pályára az új autójukat. A Ferrarinál Lewis Hamilton, a Red Bullnál Liam Lawson kezdi a munkát, míg a Mercedes, az Alpine és a Haas is az újoncára, Jack Doohanre, illetve Oliver Bearmanre bízza az első menetet. A Williamsnél és a Saubernél eközben a rutiné az elsőbbség: Alexander Albon és Nico Hülkenberg kezdi a munkát.
2025-ös változás, hogy az eddigi öt helyett már hat különböző száraz pályás gumikeverék van. Az új 6-os típust a Pirelli a legkisebb terhelést jelentő utcai pályákra gyártotta. A csapatok összesen 35 garnitúra gumit használhatnak, és ezek nagy részét szabadon választhatták ki. A különböző csapatoknak így eltérő mennyiség áll majd a rendelkezésükre a különböző keverékekből. A mezőny többsége a 3-as gumiból kérte a legtöbbet, és várhatóan ezt is fogják a leggyakrabban koptatni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!