járműipar

ANK-MGE: Javaslataink a koronavírus gazdasági hatásai mérséklésére az autó szakmában

2020.03.23.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció javaslatokat fogalmazott meg a döntéshozó felé a gépjármű kereskedelmi, javítói és néhány ezekhez kapcsolódó ágazat gazdasági helyzetének konszolidálására a koronavírus káros gazdasági hatásainak mérséklésére.

Egyesületeink és ezek tagjai nagyra értékelik a kormány erőfeszítéseit a koronavírus elterjedésének elhárítása érdekében. Természetesen ezen intézkedések, a vállalatok kényszerű belső intézkedéseivel együtt hátrányos gazdasági következménnyel járnak, amelyek enyhítésére – az ágazat sajátosságainak figyelembe vételével – azzal a kéréssel fordultunk a kormányhoz és az Operatív Törzshöz, hogy a gazdaságmentő csomagban vegyék figyelembe, hogy a nemzetgazdaság számára is fontos ágazatok épségben vészelhessék át ezt az időszakot és a konszolidációt, és azt követően hatékonyan hozzá tudjanak járulni a gazdaság újjáépítéséhez.

Javasoltuk és kértük, hogy a gépjármű kereskedelmi és javítói tevékenységet, valamint a belföldi és nemzetközi (belföldre, vagy belföldről irányuló) áruszállítási tevékenységet, valamint az autókölcsönzőket is sorolják a „súlyos gondokkal küszködő” szektorok közé és rájuk is alkalmazzák az ide vonatkozó könnyítéseket.

Javasoltuk a munkaerő megtartási támogatások kiterjesztését az autós ágazatra, kértük, hogy a javítók nyitva maradhassanak az ellátás és a mobilitás biztonságáért (ide értve a mentők, tűzoltók, rendőrség és más járműveket), javasoltuk, hogy a határzáron a Magyarországra irányuló árukkal (alkatrészekkel) érkező magyar és külföldi szállítók járműveit engedjék át.

Kértük továbbá, hogy a járvány elmúltával kedvezményes pénzügyi feltételekkel támogassák az újra indulást.

A kereskedők likviditásának javításához kértük, hogy a cash-flow alapú ÁFA fizetést terjesszék ki rájuk, vagyis csak a beérkezett ÁFA után kelljen fizetniük. Ugyanebből kiindulva kértük, hogy az elektromos autókra és a nagycsaládos autókra biztosított támogatás kifizetését gyorsítsák fel, mert a sok száz várakozó autó finanszírozása megroppantja a kereskedők pénzügyi helyzetét.

Mind e mellett kezdeményeztük, hogy a magyar kormány az EU illetékes szerveinél kezdeményezze a CO2 előírások szigorításának és a büntetéssel fenyegetésnek egy éves elhalasztását. 

Knezsik István                         Erdélyi Péter

Autós Nagykoalíció                  Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

elnök                                         ügyvezető elnök

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.04.02
A Corsa-e és a Grandland X konnektoros hibrid már az utakon és az teljesen welektromos hajtású Opel....
2020.04.02
A kompromisszumoktól mentes aktív pihenés jegyében megtervezett kétkerekű modellel a BMW és a 3T a....
2020.04.02
A Kia XCeed Red Dot díjat nyert a ‘Termékdizájn’ kategóriájában, s ezzel immár a Ceedcsalád....
2020.04.02
A gépkocsiban utazók mindegyike megsérült, mivel egyikük sem használta a biztonsági övét.   ..
2020.04.01
Mario Rosanda Ros Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.04.01
Különös korban élünk, amikor az információtechnika vívmányai mindenkinek lehetőséget adnak....
2020.04.01
Wolfgang Reitzle, a Continantal felügyelőbizottságának elnöke szerint új stratégiára van szükség a....
2020.04.01
Októberben rendezték volna meg Párizsban a kétévente esedékes autókiállítást, a szervezők azonban....
2020.04.01
Elhunyt Fazakas Szabolcs, a Horn-kormány ipari, kereskedelmi és idegenforgalmi minisztere kedden. A....
2020.04.01
Törvénymódosítást követelnek az A3 meghosszabbítása ellen. A burgenlandi Zöldek és az SPÖ is az A3-....