járműipar

ANK-MGE: Javaslataink a koronavírus gazdasági hatásai mérséklésére az autó szakmában

2020.03.23.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció javaslatokat fogalmazott meg a döntéshozó felé a gépjármű kereskedelmi, javítói és néhány ezekhez kapcsolódó ágazat gazdasági helyzetének konszolidálására a koronavírus káros gazdasági hatásainak mérséklésére.

Egyesületeink és ezek tagjai nagyra értékelik a kormány erőfeszítéseit a koronavírus elterjedésének elhárítása érdekében. Természetesen ezen intézkedések, a vállalatok kényszerű belső intézkedéseivel együtt hátrányos gazdasági következménnyel járnak, amelyek enyhítésére – az ágazat sajátosságainak figyelembe vételével – azzal a kéréssel fordultunk a kormányhoz és az Operatív Törzshöz, hogy a gazdaságmentő csomagban vegyék figyelembe, hogy a nemzetgazdaság számára is fontos ágazatok épségben vészelhessék át ezt az időszakot és a konszolidációt, és azt követően hatékonyan hozzá tudjanak járulni a gazdaság újjáépítéséhez.

Javasoltuk és kértük, hogy a gépjármű kereskedelmi és javítói tevékenységet, valamint a belföldi és nemzetközi (belföldre, vagy belföldről irányuló) áruszállítási tevékenységet, valamint az autókölcsönzőket is sorolják a „súlyos gondokkal küszködő” szektorok közé és rájuk is alkalmazzák az ide vonatkozó könnyítéseket.

Javasoltuk a munkaerő megtartási támogatások kiterjesztését az autós ágazatra, kértük, hogy a javítók nyitva maradhassanak az ellátás és a mobilitás biztonságáért (ide értve a mentők, tűzoltók, rendőrség és más járműveket), javasoltuk, hogy a határzáron a Magyarországra irányuló árukkal (alkatrészekkel) érkező magyar és külföldi szállítók járműveit engedjék át.

Kértük továbbá, hogy a járvány elmúltával kedvezményes pénzügyi feltételekkel támogassák az újra indulást.

A kereskedők likviditásának javításához kértük, hogy a cash-flow alapú ÁFA fizetést terjesszék ki rájuk, vagyis csak a beérkezett ÁFA után kelljen fizetniük. Ugyanebből kiindulva kértük, hogy az elektromos autókra és a nagycsaládos autókra biztosított támogatás kifizetését gyorsítsák fel, mert a sok száz várakozó autó finanszírozása megroppantja a kereskedők pénzügyi helyzetét.

Mind e mellett kezdeményeztük, hogy a magyar kormány az EU illetékes szerveinél kezdeményezze a CO2 előírások szigorításának és a büntetéssel fenyegetésnek egy éves elhalasztását. 

Knezsik István                         Erdélyi Péter

Autós Nagykoalíció                  Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

elnök                                         ügyvezető elnök

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
A BMW egyike azoknak a márkáknak, amely az idén jó eséllyel tovább tudja erősíteni éllovas....
2025.02.05
A busz csütörtöktől odamegy, ahol az emberek vannak, akik Debrecen utcáin, Hajdú-Bihar legkisebb....
2025.02.05
Vízre bocsájtották Kínában a világ legnagyobb autószállító hajóját: a BYD Shenzhen „gyomrában” 9200....
2025.02.05
Egy éve indult a vállalati e-autó program: 2024. február 5. óta pályázhatnak a hazai gazdasági....
2025.02.05
Nézze meg a videót! ..
2025.02.05
Kamion és személyautó karambolozott az 1-es főút 95-ös kilométerszelvénye közelében, Ács térségében....
2025.02.05
A túlélés nagymestere, Bear Grylls vadonatúj televíziós sorozattal jelentkezik 2025-ben, amelyben....
2025.02.05
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség egy 53 éves férfi ellen, aki riasztópisztollyal fenyegetőzve....
2025.02.05
A kész járműveket szállító berendezések gyártói és a fuvarozók türelmi időt kértek a német VDI....
2025.02.05
Sok találmánya van az emberiségnek, amely megmaradt egyszerű használati tárgynak. Például a....