AMTS 2018

AMTS percről-percre – Csúcsmodellek az Audi standon

2018.03.24.

Értékben és tudásban is egyedülállóan impresszív felhozatallal képviselteti magát a négykarikás márka a szezonnyitó sokadalom G-pavilonjában. A hármas szintű önvezetésre képes A7-es és A8-as modellek egy 610 lóerős R8 Spydert fognak közre.

Hab a tortán – így is nevezhetjük az importőri standok között szürkeségben elrejtőzni próbáló Audi modelleket, Magyarország legnagyobb autó showjának második napján. Az ingolstadti modellek esztétikai vonzerejét csak a bennük rejlő műszaki finomságok képesek felülmúlni.

Az új A7 Sportback további különlegessége, hogy a cockpit dizájnjának fejlesztése és gyártása az érdi székhelyű Draxlmeier által történt

Az új nomenklatúrát hordozó Audi A7 és A8 műszaki újdonságairól Papp László, a Porsche Hungária Kereskedelmi Kft. műszaki oktatója a következőket mondta: mindkét modell az új quattro ultra összkerékhajtási rendszerrel szerelt, melynek működése abban tér el a hagyományos Haldex-kuplungos rendszerekétől, hogy a két tengelykapcsolónak köszönhetően a quattro ultra csak szükség esetén vonja be a hajtásláncba a hátsó kerekeket. Ennek köszönhetően a hátsó diffit hajtó kardántengely egyenletes terhelés mellett nem forog, csak szükség esetén aktivizálódik.

A másik újdonsága a két modellnek a mátrix-LED fényszóró technológia lézer-LED-del kiegészített új generációja. A 600 méteres hatótávolságú fénytestek aktív automata üzemmódban nemcsak hatékonyabban, hanem a gyakorlatban is elvakítás mentes fénycsóvával világítják meg az előttünk lévő teret. Többek között mindkét modellben megtalálható már a gazdaságossági asszisztens, a kikerülési asszisztens, a lekanyarodási- és szűkhely asszisztens, valamint a 0-250 km/h között működő követési távolságtartó tempomat.

Az 55 TFSI jelű motorokhoz az A7-es esetében S-Tronic, az A8-as esetében pedig Tiptronic váltó kapcsolódik. A három literes benzines aggregát 340 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot produkál, százas sprintje 5,3 másodperces.

Nemcsak 66,2 milliós árcédulája miatt, hanem egy-két éven belül megszűnő gyártása miatt is kuriózumnak számít az 5,2 literes V10-es motorral szerelt R8 Spyder. A szakember szerint a Volkswagen csoport már nem tervez fejlesztést a két szériát megélt szupersport autónál, az erre szánt forrásokat vélhetően a konszern a Lamborghini fejlesztésére fordítja majd. A 7-fokozatú S-Tronic váltóval szerelt modell 610 lóerős, legnagyobb nyomatéka 560 Nm és 3,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
Megkoronázta káprázatos debütáló évét, a modell megőrizte a What Car? által odaítélt rangos, ’Az év....
2025.01.26
A hagyományos táblák helyett digitális kijelzőket kapnak a pesti fonódó villamosvonalon közlekedő....
2025.01.26
Bugatti, Ferrari, Rolls-Royce hármas az élen, óriási árbeli különbség az első és második helyezett....
2025.01.26
A 2024 márciusában bevezetett tarifareform egyszerűsítette a kedvezmények rendszerét és sokak....
2025.01.26
Limitált mennyiségben megkezdődött a legendás 1967-es Ford Mustang hű utánzatának a sorozatgyártása....
2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..