Autó, Motor és Tuning Show 2014

AMTS percről-percre

2014.03.22.

A driftpálya burkolata látványosan elfeketedett, a motokhoz nehéz hozzáférni, éppen ezért folytatjuk az autós standokon látottakkal és persze újabb csajos fotó a galériában.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Folytatjuk a helyszíni tudósítást, csak egy kicsit több a látogató, mint tegnap. A motorokról például esélyünk nincs tömegtől elszeparált, tiszta képet csinálni, de mindent megteszünk azért, hogy a leglátványosabb és legérdekesebb kiállítási darabokat megörökíthessük. A driftpályán is mintha bekeményítettek volna a fiúk, mert a tegnapinál kicsit hangosabbak (a magasabb fordulatszám miatt) és kicsit gyorsabbak a versenyzők.

Képre kattintva galéria nyílik

Két autós standon is megnéztük mi újság, íme: Az Audinál az A3 Limusine mellett – amire természetesen büszkék vagyunk, mert győri termék és nemsokára saját tesztrovatunkban is bemutatjuk – az RS6 Avantot vizsgáltuk meg közelebbről. Mivel a „ultra” könnyűszerkezetes karosszéria 100 kg-os súlycsökkenéséről és az egyéb paraméterekről már egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, csak néhány apróságot emelnénk ki.

A gyöngyház fényezésű Daytona-szürke autó motorházteteje alatt egy 3993 köbcentis, V8 Biturbo, TFSI erőforrás látható. Az 560 lóerős teljesítményt (5700-6600-as fordulatszámon) és a 700 Nm-es nyomatékot 1750 1/min-nél kapja a négy kerék a 8 fokozatú automatán keresztűl. Nulláról százra 3,9 másodperc alatt gyorsul a sportkombi, a végsebességet pedig elektronika szabályozza le 250 km/h-nál. A V10-es erőforrást leváltó négyliteres aggregát és a könnyebb karosszériának köszönhetően a korábbi 14 literes átlagfogyasztást 9,8 literre redukálták.

A Citroen standon nem csak az autóké a főszerep, hanem a márka számára különösen fontossá vált WTCC-ben részvétel is. A pilótáknál alkalmazott reflex felmérő és fejlesztő játékkal naponta három Paddock belépőt lehet nyerni a május 3-4-én itthon zajló futamra. A versenyautót - amiről korábbi cikkünkben már beszámoltunk – egy tablet segítségével pedig minden oldalról szemügyre vehetünk, a QR-kód elvén működő varázsdoboznak köszönhetően.

A kiállított DS3 Racing rendkívül impozáns Gold Mat fényezése mellett, azért érdemes szót ejteni a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6 THP-ről is. Az autó csúcsteljesítménye 207 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 275 Nm, amit egy hatsebességes manuális váltón keresztül továbbít az első kerekekhez. A pályán és közúton is kiválóan helytálló élmény- és versenyautó 6,5 mp alatt van százon és a gyár által megadott átlag fogyasztása csak 6,4 liter, száz kilométerenként.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....