importvám

Amerikai importvámok: aggódnak a német autógyártók

2019.02.20.

A járműipart is súlyosan érintheti az, hogy a német kormány gazdasági minisztere szerint minden eddiginél nehezebb lesz az Európai Unió és az Egyesült Államok soron következő kereskedelempolitikai tárgyalása.

Az MTI tudósítása szerint Peter Altmaier a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádiónak elmondta: a berlini vezetés "aggodalommal tapasztalja", hogy Washington szigorítja kereskedelempolitikáját, aminek hatásai már most érezhetőek a világgazdasági növekedés lassulásában. A feszültségeket okozó szigorítás nem indokolt, mert az EU egyáltalán nem méltánytalan az Egyesült Államokkal szemben. Az utóbbi hónapokban folyamatosan jelezte, hogy készen áll egy átfogó megállapodásra az ipari termékeket sújtó vámok kölcsönös csökkentéséről.

Azzal kapcsolatban, hogy sajtóértesülések szerint az amerikai kereskedelmi minisztérium nemzetgazdasági kockázatnak tekinti a nagymértékű jármű- és alkatrészimportot az Egyesült Államokban, és Donald Trump elnök erre hivatkozva védővámokat rendelhet el, mint tette tavaly az acél- és alumíniumáruk esetében is, a német gazdasági miniszter rámutatott, hogy az amerikai elnöknek nincs többsége a törvényhozásban számos tervezett kereskedelempolitikai intézkedéséhez, ezért arra a különleges szabályra támaszkodik, hogy nemzetbiztonsági kockázat esetén önállóan léphet.

A 25 százalékos védővám fenyegetése a német autógyártók körében is aggodalmat okoz. Az ágazat érdekképviselete (VDA) szerint az Egyesült Államok "bezárkózása" a hazai ipart védelmező vámok mögé mindenkinek ártana. Közleményükben rámutattak, hogy a német gyártók és beszállítók jelentős munkaadók az Egyesült Államokban, üzemeikben tavaly 118 ezer embert foglalkoztattak, ami 8000 fős növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Kiemelték, hogy tavaly az amerikai német üzemekben 750 ezer járművet gyártottak, és nagyságrendekkel kevesebb, 470 ezer gyártmányt exportáltak Németországból az Egyesült Államokba.

A müncheni ifo gazdaságkutató intézet becslése szerint a 25 százalékos védővám hosszabb távon csaknem 50 százalékkal visszavetheti az Egyesült Államokba irányuló német autóexportot, ami évente több mint 18 milliárd euró (5760 milliárd forint) bevételkiesést okozna az ágazatnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....
2025.12.17
Baleset miatt lezárták az utat Szeged és Sándorfalva között szerda reggel - tájékoztatta a Csongrád....
2025.12.17
Ausztriában továbbra is egyre többen váltanak országos Klimaticketet – még annak ellenére is, hogy....
2025.12.17
A Renault a 2025-ös Solutrans 2025 szakkiállításon hivatalosan is bemutatta a Trafic legújabb,....
2025.12.17
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 12. 17.....