Ford

Amerikában is jól fogynak a turbómotoros Fordok

2014.05.18.

Eddig több mint 250 millió liternyi benzin megtakarítását eredményezte, hogy a Ford pickup-vásárlói Észak-Amerikában a V6-os EcoBoost motorokat választják – ez nagyobb megtakarítás, mint amennyit eddig az összes elektromos és plug-in jármű bevezetése jelentett.

Fontos mérföldkőhöz érkezett az immár 37 éve Amerika első számú haszonjármű-gyártójának számító Ford: elkelt az 500 ezredik, 3,5 literes V6-os EcoBoost motorral szerelt F-150 pickup. A vállalat 3,5 literes EcoBoost erőforrása mindössze három évvel ezelőtt jelent meg a piacon, ám az F-150 vásárlóinak körében máris népszerűvé vált, ami egyre jelentősebb megtakarítást eredményez az összesített üzemanyag-fogyasztásban. Az elmúlt 38 hónap során az F-150 EcoBoost tulajdonosai évente összesen mintegy 250 millió liter benzint takarítottak meg. Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal szerint ez annyi üvegházhatású gáz kibocsátását gátolta meg, amennyit:

  • 167497 hektárnyi amerikai erdő nyelne el egy év alatt
  • Egy 70000 családi házból álló város áramfogyasztása jelent
  • 6685 benzinszállító teherautó rakományának elégetése jelent
  • 139 szélturbina üzembe állítása megspórol

A Ford F-150 könnyű haszonjárművek értékesítésében immár a harmadik egymást követő éve 57 százalékos arányban jelennek meg a V6-os motorok – megtörve a V8-as blokkok 47 éven át tartó uralmát. Az eladott pickupok több mint 45 százalékát a Ford 3,5 literes EcoBoost erőforrásai hajtják. A Polk újautó-regisztrációs adatbázisa szerint az elmúlt három év során több mint 600 százalékkal nőtt a V6-os motorral szerelt kisméretű pickupok értékesítése, s e növekedésből az F-150 modell 91 százalékban részesült.

„Úgy véljük, hogy az év későbbi szakaszában is ezekkel a számokkal kalkulálhatunk.” – árulja el Doug Scott, a Ford haszonjárművek marketing managere. „Az eredmény lenyűgöző, különösen ha figyelembe vesszük, hogy mindezt csupán két motor, a 3,5 literes EcoBoost és a 3,7 literes Ti-VCT bevezetésével értük el. Az új, 2015-ös F-150 palettáján azonban már három különböző V6-os blokk is szerepel, így e téren további növekedésre számíthatunk.”

Minden EcoBoost motorban olyan, a szegmensben egyedülálló technológiák működnek, amelyek különösen hasznosak a haszonjármű-tulajdonosok számára: jó példa erre a turbótöltés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés. E két megoldás kombinációja már alacsony fordulatszám mellett is bőséges forgatónyomatékot biztosít, ami széles nyomatéktartományban fenntartható, márpedig ez igen fontos szempont, ha a jármű vontatmánnyal halad. A 420 Nm forgatónyomatékú és 365 lóerős 3,5 literes EcoBoost motorral akár 5100 kilogrammnyi vontatmány is mozgatható, ez pedig bőségesen elég egy teljesen megtöltött, három ló szállítására alkalmas tréler vagy egy nagyméretű hajó vontatásához. Ráadásul a motor szokványos üzemanyaggal és rendkívül alacsony fogyasztással működik.

„Az amerikai pickup-tulajdonosok immár olyan benzinmotorként tekinthetnek az EcoBoost teherautó-motorra, mint ami a dízel erőforrások képességeit és karakterisztikáját kínálja.” véli Jim Mazuchowski, a Ford V6-os motorjainak program-managere. „A kettős turbótöltés és a közvetlen befecskendezés széles, lapos nyomatékgörbét eredményez, így a vontatás olyan, mintha dízelautóval történne, ám az erőlködés nélküli, dinamikus gyorsulás élvezetesebbé varázsolja az autózást.” Az elmúlt három év során egyetlen más gyártó sem ért el 20 százaléknál nagyobb értékesítési arányt a V6-os motorral hajtott féltonnás pickupok piacán. A Ford EcoBoost V6 megjelenéséig ezt a szegmenst a V8-as blokkok uralták.

„A mai vásárlók már nem ragaszkodnak ahhoz az idejétmúlt elképzeléshez, hogy egy teherautóba csakis V8-as motor való” – mutat rá Scott. „Öt éve még komoly kihívás lett volna elfogadtatni a V6-osokat. Ma viszont más a helyzet. Manapság az alacsony üzemanyag-fogyasztás a legfontosabb. A vásárlók tudatosan keresik azokat a motorokat, amelyek a legjobb városi és országúti fogyasztás, a teljesítmény, a nyomaték, a vontatási képesség, a teherbírás és az érték tökéletes kombinációját kínálják. A vevők felteszik a kérdést: ’Melyik a leghasznosabb és leghatékonyabb megoldás, amire a munkám során szükségem van?’.”

Egy V6-os blokk alacsonyabb fogyasztása jelentős környezetvédelmi eredményekkel is jár. Azzal, hogy félmillió F-150-vásárlót V8-asból V6-os pickupba ültetett át, a Ford több mint 250 millió liternyi benzin megspórolásához járult hozzá – ami nagyobb mérvű megtakarítás, mint amennyit eddig az összes elektromos és plug-in jármű bevezetése eredményezett.*

Scott szerint ez a rés az idő múlásával egyre szélesedik, mivel a 3,7 literes Ti-VCT és a 3,5 literes EcoBoost V6-osok mellett a vadonatúj, 2015-ös Ford F-150 modell kínálatában egy új, 2,7 literes EcoBoost motor is megjelenik, amihez alapáron jár a start-stop rendszer.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....