Forma-1 Szingapúri Nagydíj
A harmadik helyet Nico Rosberg szerezte meg a Mercedesszel, a világbajnoki pontversenyben vezető német hátránya 189 ezred volt a spanyol kétszeres világbajnokhoz képest, de ami még meglepőbb, Lewis Hamilton csak a hatodik helyen végzett 439 ezredmásodperces hátrányban.
A legtöbb csapat a tipikus szombat délelőtti programját teljesítette, ami annyit jelent, hogy a választható keményebb gumikeverékkel (ami Szingapúrban a lágyat jelenti) hosszú etapokra küldték ki a versenyzőket, aztán feltették a lágyabb gumikat (vagyis a szuperlágyat), és időmérő szimulációt végeztek.
Mivel a szabadedzés előtt esett, és utána is csak 28 fokra melegedett föl a levegő (10 fokkal hűvösebb volt, mint tegnap), a pilóták sokat panaszkodtak a tapadás hiányára.
Az egy órás gyakorlás elején Daniel Ricciardo állt az élre, aztán Rosberg váltotta őt a tabella élén, majd Hamilton következett, aki az egyik körében megpördült az 5-ös kanyarban. 2008 világbajnoka utólag azt mondta, hogy a motor okozta a bakit.
A hosszú etapos szakaszban Fernando Alonso még csak az ötödik helyen állt, egy másodperccel lemaradva a Mercedesektől.
Az időmérő szimulációk alatt ismét Rosberg állt az élre, de nem sokáig maradt ott, mivel Alonso és Ricciardo is megverte egy-egy tizeddel. Rosberg hevesen gesztikulálva tartott eszmecserét a versenymérnökével, miután kiszállt a Mercedes W05-ösből.
Nagy meglepetésre Jean-Eric Vergne a szuperlágy gumikkal a negyedik legjobb időt préselte ki a Toro Rosso versenyautóból, ezzel Sebastian Vettelt is maga mögé utasította. A tegnapi gyenge produkció után kissé feltámadtak a Williamsek is, Felipe Massa a hetedik, Valtteri Bottas a nyolcadik helyen végzett, de mindketten megelőzték a Ferrarival küszködő Kimi Räikkönent.
Eredmények:
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:47.299s |
- |
12 kör |
2 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1:47.350s |
0.051s |
15 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:47.488s |
0.189s |
15 |
4 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1:47.693s |
0.394s |
17 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
1:47.711s |
0.412s |
17 |
6 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:47.738s |
0.439s |
12 |
7 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1:47.909s |
0.610s |
15 |
8 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1:48.205s |
0.906s |
15 |
9 |
Kimi Räikkonen |
Ferrari |
1:48.226s |
0.927s |
16 |
10 |
Esteban Gutiérrez |
Sauber/Ferrari |
1:48.422s |
1.123s |
20 |
11 |
Nico Hülkenberg |
Force India/Mercedes |
1:48.450s |
1.151s |
11 |
12 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
1:48.577s |
1.278s |
9 |
13 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1:48.599s |
1.300s |
16 |
14 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
1:48.637s |
1.338s |
18 |
15 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1:49.078s |
1.779s |
15 |
16 |
Adrian Sutil |
Sauber/Ferrari |
1:49.115s |
1.816s |
19 |
17 |
Romain Grosjean |
Lotus/Renault |
1:49.485s |
2.186s |
17 |
18 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
1:50.149s |
2.850s |
15 |
19 |
Jules Bianchi |
Marussia/Ferrari |
1:50.376s |
3.077s |
17 |
20 |
Kamui Kobajasi |
Caterham/Renault |
1:50.939s |
3.640s |
17 |
21 |
Max Chilton |
Marussia/Ferrari |
1:51.221s |
3.922s |
16 |
22 |
Marcus Ericsson |
Caterham/Renault |
1:51.598s |
4.299s |
17 |