közlekedésbiztonság
A francia Sécurité Routière nevű közlekedésbiztonsági szervezet továbbra is előtérbe helyezi a gyalogosokat óvó intézkedéseket. Ezt a Közlekedésbiztonsági Tárcaközi Bizottság (CISR) jelentette be 2019.január 9-én. Az intézkedés oka, hogy 2017-ben 138 személy vesztette életét gyalogos átkelőhelyen, akik fele 65 év feletti volt.
Egy 2018. december-i útjelző táblák módosításával kapcsolatos rendelet értelmében a helyi önkormányzatoknak lehetőségük van arra, hogy pufferzónát telepítsenek a járművek és gyalogosok közé. A gyalogos átkelőhelyek előtt 2 és 5 méteren belül elhelyeznek egy olyan „hatásvonalat”, amely szaggatott vonalakkal van jelölve a talajon, közlekedési jelzőlámpák vannak, ill. a gyalogátkelőt lámpa is jelzi. A vonal előtt az autósoknak meg kell állniuk, hogy a gyalogosok át tudjanak kelni az úttesten.
A piros nyíl jelzi a pufferzóna határát (forrás: Sécurité Routière)
2013 és 2014 között már 9 gyalogátkelőnél végzett felmérések azt mutatják, hogy a javul a járművel közlekedők magatartása a „hatásvonal” kialakítását követően. Szükség van tehát ennek széles körű terjesztésére.