PSA
Habár azt állította a francia állam, hogy nem fogják hagyni, hogy a PSA nehéz pénzügyi helyzetbe kerüljön, jelen esetben mégis visszautasítani kényszerülne minden állami hitelt, segítséget a francia gyáróriás, hiszen ezzel még komplikáltabbá tennék az FCA-val való egyesülést – tudta meg az Autonews Europe. Állami segítséget jelenleg is kap a PSA, hiszen a megszokottól eltérő munkarendben dolgozó munkatársait a francia állam finanszírozza. Viszont a PSA szerint ez minden, amire most szükségük van.
„Szeretnénk, ha a cég annyira független lenne, amennyire csak lehet.” – tette hozzá Philippe de Rovira, a PSA pénzügyi vezetője, miközben azt is tisztázta, hogy eddig sem terveztek állami hitelhez folyamodni. A francia kormány 12%-os részesedést élvez a PSA csoportban, a Renault-ban 15%-ost. Így joggal kérheti fel mindkét autógyárat, hogy függessze fel vagy legalább módosítsa az osztalékok mértékét. Ellenben az FCA-PSA egyesülés egyik alapvető kikötése volt, hogy mindkét cég osztalékot fizet majd részvényeseinket. Ha maradnak ennél a tervnél, akkor a továbbiakban kevés eséllyel számíthatnak majd az állam támogatására.