Ford S-Max

Alig változott kívülről az új Ford S-MAX

2014.09.15.

A sportos, hétszemélyes egyterű második nemzedéke megkapta az új Ford-arcot.

Még a Fordnál sem gondolták volna 2005-ben, hogy a Galaxy-val egyszerre bevezetett, azzal közös műszaki alapokat használó S-MAX ekkora sikert ér majd el. A Galaxy-nál laposabb és dinamikusabb vezethetőségű egyterűből évente 70 ezret sikerült értékesíteni Európában, ami a három és félszerese a közel azonos áron kínált, és tágasabb testvérmodell eladásának. Sikerének kulcsa az volt, hogy korábban és utána sem kínált senki olyan hétüléses buszlimuzint, amely nem egy guruló hasábnak nézett ki, és emellett valódi vezetési élménnyel ajándékozta meg a sofőrjét.

Martin Smith, a Ford Europe formatervezési igazgatója elárulta, hogy a második generációjánál az volt a céljuk, hogy első látásra S-MAX-ként lehessen azonosítani a kocsit, de a manapság megjelent új Ford-formajegyek se hiányozzanak róla, és, hogy az összhatás modernebb, fiatalosabb legyen. Bár pontos méreteket nem lehet még tudni, Smith szerint az S-MAX Concept valamivel alacsonyabb, szélesebb és hosszabb a jelenlegi generációnál, viszont a 2,85 méteres tengelytáv megmaradt, igaz, felesleges lett is volna nyújtani rajta, hiszen így is épp elég nagy. Elöl megkapta az újabb Fordokról ismerős, trapéz alakú, Aston Martinra hasonlító hűtőmaszkot, és a fényszórók is tökéletesen illenek a márka aktuális formanyelvébe.

Talán oldalnézetből változott legkevesebbet a kocsi, bár a hatalmas, tetőbe nyúló panoráma szélvédő valamivel laposabb szögben áll, mint korábban, és a motorháztetőt is magasabbra kellett tenni a gyalogosvédelmi előírások miatt. Viszont az ablakok jellegzetes, hátul hegyesszögben végződő vonala megmaradt, erről, és a sziluettről a legkönnyebb S-MAX-ként azonosítani a kocsit. A hétszemélyes elrendezés megmaradt, a második és a harmadik sor ülései gombnyomásra, elektromosan a padlóba hajthatóak, a csomagtartó pedig érintés nélkül, láblendítéssel kinyitható. Rendelhető elektromos kormányállítás és hűthető-fűthető, masszírozós első ülés is.

Műszakilag az új, 2014 őszétől gyártásba kerülő Mondeóval rokon az új S-MAX, így a középkategóriás modell megoldásaival találkozhatunk majd benne leszámítva azt, hogy az 1,0 literes, 125 lóerős benzines turbómotort a buszlimuzinhoz nem kínálják majd. Az S-MAX belépő motorja az új, 1,5 literes benzines, 158 lóerős Ecoboost lesz, de ennek nincs is nagy jelentősége, mert 10-ből 9 példány úgyis dízelmotorral fog gazdára találni. Az első példányok várhatóan 2015 tavaszán érkeznek meg a Ford kereskedésekbe, az alapár 30 ezer euró körül alakul majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....