Ford S-Max
Még a Fordnál sem gondolták volna 2005-ben, hogy a Galaxy-val egyszerre bevezetett, azzal közös műszaki alapokat használó S-MAX ekkora sikert ér majd el. A Galaxy-nál laposabb és dinamikusabb vezethetőségű egyterűből évente 70 ezret sikerült értékesíteni Európában, ami a három és félszerese a közel azonos áron kínált, és tágasabb testvérmodell eladásának. Sikerének kulcsa az volt, hogy korábban és utána sem kínált senki olyan hétüléses buszlimuzint, amely nem egy guruló hasábnak nézett ki, és emellett valódi vezetési élménnyel ajándékozta meg a sofőrjét.
Martin Smith, a Ford Europe formatervezési igazgatója elárulta, hogy a második generációjánál az volt a céljuk, hogy első látásra S-MAX-ként lehessen azonosítani a kocsit, de a manapság megjelent új Ford-formajegyek se hiányozzanak róla, és, hogy az összhatás modernebb, fiatalosabb legyen. Bár pontos méreteket nem lehet még tudni, Smith szerint az S-MAX Concept valamivel alacsonyabb, szélesebb és hosszabb a jelenlegi generációnál, viszont a 2,85 méteres tengelytáv megmaradt, igaz, felesleges lett is volna nyújtani rajta, hiszen így is épp elég nagy. Elöl megkapta az újabb Fordokról ismerős, trapéz alakú, Aston Martinra hasonlító hűtőmaszkot, és a fényszórók is tökéletesen illenek a márka aktuális formanyelvébe.
Talán oldalnézetből változott legkevesebbet a kocsi, bár a hatalmas, tetőbe nyúló panoráma szélvédő valamivel laposabb szögben áll, mint korábban, és a motorháztetőt is magasabbra kellett tenni a gyalogosvédelmi előírások miatt. Viszont az ablakok jellegzetes, hátul hegyesszögben végződő vonala megmaradt, erről, és a sziluettről a legkönnyebb S-MAX-ként azonosítani a kocsit. A hétszemélyes elrendezés megmaradt, a második és a harmadik sor ülései gombnyomásra, elektromosan a padlóba hajthatóak, a csomagtartó pedig érintés nélkül, láblendítéssel kinyitható. Rendelhető elektromos kormányállítás és hűthető-fűthető, masszírozós első ülés is.
Műszakilag az új, 2014 őszétől gyártásba kerülő Mondeóval rokon az új S-MAX, így a középkategóriás modell megoldásaival találkozhatunk majd benne leszámítva azt, hogy az 1,0 literes, 125 lóerős benzines turbómotort a buszlimuzinhoz nem kínálják majd. Az S-MAX belépő motorja az új, 1,5 literes benzines, 158 lóerős Ecoboost lesz, de ennek nincs is nagy jelentősége, mert 10-ből 9 példány úgyis dízelmotorral fog gazdára találni. Az első példányok várhatóan 2015 tavaszán érkeznek meg a Ford kereskedésekbe, az alapár 30 ezer euró körül alakul majd.