Detroiti Autószalon
A Michelin első gumija a tavasztól megvehető Premier A/S, amelyet elláttak a forradalmi Evergrip technológiával. Ez a három pilléren nyugvó innováció akkor is nagy tapadást biztosít az abroncsnak, ha a gumi már kopott. Normál esetben a gumi barázdái a kopással egyre kevesebb vizet tudnak kiszorítani, ezáltal csökken a tapadás nedves útfelületen, és megnő a felúszás (aquaplaning). A nedves tapadás javítása azért is különösen fontos, mert esőben kétszer akkora az esélye egy balesetnek, mint szárazon.
Az Evergrip technológia első része a nagy tapadású gumikeverék. A gumiba az átlagosnál több szilícium-dioxidot (kovasav) és napraforgóolajat kevernek. Előbbi biztosítja, hogy a keverék hidegben is erős és rugalmas maradjon, utóbbi pedig a tapadást növeli alacsonyabb hőmérséklet és nedves útfelület esetén. Úgy alkották meg az abroncsot, hogy kopás után is ugyanolyan összetételű gumikeverék találkozzon az úttal, mint a gumi újkorában.
A második eleme az innovációnak a növekvő barázda. Az új gumin a barázdák befelé szélesednek, tehát amikor a gumi elkezd kopni, a barázdák nyílása egyre nagyobb lesz, ezáltal a csökkenő térfogatot a nagyobb áteresztőképesség kompenzálja. Így a gumi közel annyi vizet tud elvezetni kopott állapotában is, mint újként.
Az Evergrip technológia harmadik eleme az olyan, gördülési irányra merőleges barázdák alkalmazása a gumi váll-részén, amelyek a gumi újkorában még láthatatlanok, csak a kopással kerülnek elő. Több mint 150 ilyen barázdát alakítottak ki, ezek a szélesedő középső barázdákkal együtt javítják a tapadást, ahogy a gumi egyre jobban elkopik.
Az új gumi működését bemutató videóért kattintsanak ide.