Lexus LS

Alaposan megújult a Lexus LS

2020.07.09.

Különleges fényezéssel, átdolgozott belső térrel, tökéletesített vezetőtámogató technológiákkal, valamint még kifinomultabb működésű főrendszerekkel folytatja pályafutását a Lexus zászlóshajója.

Harminc év alatt 870 ezer példányban talált gazdára a Lexus márka- és korszakalkotó zászlóshajója, az LS luxusszedán. Az elődök küldetését folytatva a jelenlegi, ötödik generációs modell 2020 végétől továbbfejlesztett formában, nagyobb tudással és még magasabb szintű kényeztetéssel várja utasait.

A Lexus LS születése pillanatától fogva a kifinomult, zaj- és rezgésmentes autózás mértékadó típusának számított, ezért magától értetődő, hogy a gyár mérnökei minden fejlesztésnél egyre magasabbra emelik a lécet. Ez történt most is: módosították például a defektmentes abroncsok saját rugózási jellemzőit, áthangolták a motorbakok csillapítását, mélyebbre nyúló öltésekkel varrják az üléskárpitokat, illetve módosították az ülőlapok uretánrétegének konzisztenciáját a még kéynyelmesebb utazás érdekében.

Ezeken a mechanikus jellemzőkön kívül módosították a hibrid, illetve benzinmotoros hajtásláncok vezérlését is. Az előbbinél a leggyakrabban használt sebességtartományokban az eddiginél nagyobb mértékben támaszkodik az elektromos hajtásra a rendszer, míg az elinduláskori gyorsulásnál csökkentették a megengedett legnagyobb fordulatszámot, így finomabban, zajmentesebben közlekedhetünk a járművel. Az LS 500 benzinmotornál megnövelték a forgatónyomatékot a leggyakrabban használt fordulatszámokon, lerövidítették a váltások időszükségletét, illetve kiterjesztették az egyes fokozatok fordulatszám-tartományát, így ritkábban vált vissza a rendszer. A végletekig csillapított zaj- és rezgésélményt aktív hangszabályozással, illetve motorhang-erősítéssel koronázták meg.

A modellfrissítés fontos újdonsága a Lexus Teammate rendszer bevezetése: a minden eddiginél fejlettebb vezetőtámogató technológiai csomag holisztikus kapcsolatot teremt a vezető, az autó és közös környezetük között. Az új rendszer képes megállapítani a jármű helyzetét a sávon belül éppúgy, mint a környező járművekhez viszonyítva, és különböző manőverek (pl. előzés vagy ívmenet, illetve parkolás) során a gyakorlott autóvezetőktől elvárható, megnyugtató magabiztossággal és biztonságos stabilitással irányítja is az autót. Ezek a részleges autonóm mobilitási funkciók a későbbiekben szabadon bővíthetők és frissíthetők, így a Lexus Teammate (valamint az azzal felszerelt gépkocsi) együtt fejlődhet a technológia vívmányaival, miközben elsődleges fókusza minden helyzetben az ember, illetve az élvezetes és biztonságos vezetési élmény marad.

A Lexus RX fedélzetén 2019-ben debütáló, forgótükrös BladeScan adaptív távolsági fényszóró rendszer most az LS-ben is megjelenik: a technológia minden más rendszernél pontosabban, finomabban és természetesebb módon világítja meg az utat, a tereptárgyakat és akadályokat, miközben tökéletesen kitakarja a szemből érkező vagy előttünk haladó járműveket. Szintén a láthatóságot javítja az LS mögötti területet megnövelt méretű, nagyfelbontású kijelzőn megjelenítő, digitális visszapillantó tükör.

A Lexus LS formavilága minimális mértékben változott a modellfrissítés során: az első lökhárítók sarkában függőleges karaktervonal jelent meg, míg alsó szegélyüket mostantól diszkrét krómsáv teszi hangsúlyossá. A hűtőmaszk sötétebb árnyalatot kapott, míg hátul a lámpatestek krómdíszítése zongoralakk betéteknek adta át a helyét. Annál radikálisabb az az optikai hatás, amelyet a vadonatúj Gin-ei Luster fényezés alkalmazásával értek el. Az alumínium szemcsékkel telített festékanyagot ultramodern fényezési eljárással viszik fel a lemezekre, ahol tükörsimaságú bevonatot képez. A Gin-ei váratlan intenzitással reagál a környező fényviszonyok változására, és már egészen kis fénynél is drámai ragyogásba kezd.

A fények és színek játéka a belső tér hangulatát is alapvetően meghatározza. A tervezők kezét itt az „ezüsthíd”jelenség – azaz a telihold által a vízfelületre rajzolt, folyamatosan táncoló fénysáv – vezérelte, amikor a japán kézműves hagyományok szellemében megalkották az ezüst szálakkal átszőtt brokát és a szikrázóan ragyogó platinalevelek kontrasztjával elegáns vizuális játékot teremtő Nishijin & Haku ornamentikát. 

És ha már a belső térben járunk, feltétlenül említést érdemel az Apple CarPlay és Android Auto technológiákat alkalmazó okostelefon-integráció, amely ezúttal kétirányú vezérlést tesz lehetővé: nem csak a képernyőről kezelhetők a telefonos funkciók, hanem a kijelző és a multimédiás rendszer is vezérelhető az utasok okostelefonjáról. Ehhez kapcsolódóan a kormánykeréken és a középkonzolon elhelyezett kapcsolók megjelenése is módosult: egységes fekete színük letisztultabb megjelenést és ebből eredően egyszerűbb kezelhetőséget eredményezett.

A középkonzol egyébként kiegészült egy hagyományos nyomógombbal, amellyel azonnal megjeleníthető a központi képernyőn az ülések és a kormánykerék fűtését vezérlő menüsor – ez biztonságosabbá és sokkal gyorsabbá teszi a funkciók kezelését.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....