WRC
Ott Tänak a szombati napot mindössze 4,3 másodperc előnnyel zárta csapattársa, Kris Meeke előtt, miután a Toyotájában eltört a jobb első lengéscsillapító az utolsó gyorsaságin, amely ráadásul a verseny leghosszabbja volt a maga 40 kilométerével.
„25 kilométerrel a szakasz vége előtt eltörtük a jobb első lengéscsillapítót. Öt kilométerrel később kicsúsztunk egy jobbkanyarban, és tolatnunk is kellett. Nehéz gyorsasági volt. A holnap azonban jó lehet, ha nem jön közbe még valami probléma” – nyilatkozta az észt szombat este. Tänaknak nem ez volt az egyetlen műszaki problémája szombaton, az első szakaszon a fékhatás tűnt el az autójából, ami miatt sok időt vesztett. Ezt azonban a következő gyorsasági előtt saját kézzel kijavította.
A szintén toyotás Jari-Matti Latvala autójában hasonló probléma jelentkezett, de nála a bal első gátló adta fel a harcot az portugál körülményekkel, és nem az utolsó, hanem az utolsó előtti szakaszon. Pedig a finn lendületbe jött a műszaki hiba előtt, már komolyan kezdte veszélyeztetni Tänak első helyét: szombaton az első két gyorsaságit megnyerte, és a hátrányát 17-ről 5 másodpercre csökkentette. Délután egy kemény ugrató után sérült meg az autójának a futóműve, és a baj olyan nagy lett, hogy a finn következő szakaszon kénytelen volt megállni.
A második helyet így a harmadik toyotás, Kris Meeke örökölte meg. A brit versenyző vegyes érzésekkel készült a szombatra, mivel tavaly ezen a versenyen hatalmasat bukott a Citroennel, kórházba került, ráadásul az esés miatt a francia csapat meg is vált tőle. Saját bevallása szerint abban az ominózus balkanyarban idén kicsit óvatosabban ment a kelleténél, de egyébként nagyon jól vezetett. Ez volt idén a legjobb napja a Yaris WRC volánja mögött annak ellenére, hogy az utolsó szakaszon elromlott a hidraulikus kézifék az autójában, ami a hajtűkanyarokban hátrányt jelentett.
A világbajnokság egyik fő esélyese, Thierry Neuville a konstans jó teljesítményének és a mások problémáink köszönhetően feljött harmadiknak a Hyundai-jal, a hátránya mindössze 9,2 másodperc Tänak mögött. A belga a nap utolsó két gyorsaságiját meg is nyerte, amivel jelezte, hogy még nem lehet leírni őt vasárnap.
A világbajnoki pontversenyt vezető Sébastien Ogier a negyedik helyen áll a Citroënnel, a győzelemre már kevés esélye, van, mivel a hátránya 21 másodperc az első helyhez képest. A hatszoros világbajnok francia a Hyundai csapat taktikájának áldozata lett, Loeb és Sordo ugyanis szándékosan annyi időbüntetést szedett össze, hogy Ogier után, de Neuville előtt rajtolhassanak szombaton, így a belga előtt takarították a roppant poros, csúszós pályákat.
Ogier csapattársa, Esapekka Lappi áll az ötödik helyen, a hatodik pedig Teemu Suninen a Ford Fiestával. A másik Forddal a zöldfülű Gus Greensmith beesett egy árokba, így a harmadik fordos, Elfyn Evans feljöhetett hetediknek (ő pénteken esett vissza elektronikai hiba miatt).
A vasárnapi záró napon még öt gyorsasági és 52 kilométer vár a mezőnyre, izgalmakban nem lesz hiány.
Az állás szombat este:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2h47m23.1s |
2 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
4.3s |
3 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
9.2s |
4 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
21.0s |
5 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
1m37.5s |
6 |
Teemu Suninen, M.Salminen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
2m02.7s |
7 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
6m10.4s |
8 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
Skoda Motorsport |
Skoda |
8m33.8s |
9 |
Jan Kopecky, P.Dresler |
Skoda Motorsport |
Skoda |
9m35.3s |
10 |
Pierre-Louis Loubet, V.Landais |
Pierre-Louis Loubet |
Skoda |
10m04.8s |