autógyártás
Úgy tűnik, nem csak az írott sajtóra, más területekre is kiterjed az internet nem mindig áldásos hatása. A Center Automotive Research csütörtökön közzétett jelentése szerint tavaly még csak 38.000 új autót vettek Németországban interneten keresztül, ez a szám az idén jelentősen növekedni fog.
Kiszállításra váró új autók a VW wolfsburgi gyárában.
A fenntartási költségek emelkedése, az átlagosan 13 százalékig elmenő kereskedői jutalék miatt egyre többen fordulnak az internetes oldalakhoz, ha új autót rendelnek - írja az automobilwoche.de honlap.
- Új autó vásárlásakor az ügyfél a kereskedőknél átlagosan 2500 euróval fizet többet ugyanazért a kocsiért, mintha interneten rendelné meg - idézi a honlap Ferdinand Dudenhöffert, a Center Automotive Research igazgatóját.
Középtávon az ügyfelek akár hárommilliárd eurót is megspórolhatnak, ha interneten vásárolnak autót. Középtávon az internetes autóvásárlás előretörésével számol a szakember, az idén a tavalyi 38.000 szemben 40.000 fölé emelkedhet a szám Németországban, ami a három millió értékesített autóhoz képest nem nagy szám, de éppen elég veszélyt jelent a sok sebből vérző márkakereskedéseknek.