Bemutató

Akarsz egy Porschét a Hyundaitól? Megjött, kipróbáltuk!

2023.07.08.

Új modellekkel és globális összefüggésekkel is megismerkedtünk egy család és egy márka gyarapodásának apropóján.

Személyes mondatokkal nyitott a Hyundai Hungary tesztvezetéses sajtótájékoztatóján a cég kommunikációs és marketing menedzsere, Ördög Ibolya: Két szülés és két válság után ígérem nem tervezek harmadik gyermeket, így az elkövetkező időszakban mindenki reménykedhet a piaci helyzet javulásában.

A márkaigazgató Kovács Pál is röviden, tényekkel igazolta a globálisan negyedikké avanzsált cégcsoport márkájának idei eredményeit: 326 ezer európai kiszállítás az első 5 hónapban, 1,5 millió autó Koreán kívül, és rekorder májusi növekedéssel, ami plusz 4,4 százalék.

A konkurenseknél kisebb mértékben szenvedte meg a magyarországi Hyundai az ellátóláncok beszállítói gondjait, idei terve 3500 autó, amiből májusig 1671 darabot már teljesített. Az ambiciózus tervek megvalósítása persze függ a kamatkörnyezettől, inflációtól, a remélhetően javuló piacgazdaságtól, miközben garanciát jelent az új modellek bővülő kínálata. A menyiséggel csak annyi a baj, hogy legfrissebb elektromos autójukból, az Ionq 6-osból nem tudnak eleget gyártani: csak Koreában közel hatvanezren rendeltek. Nem véletlenül, hiszen a korszerű műszaki tartalmat extravagáns ruhába öltöztették, a négyajtós kupé néhány elemében Porsche klasszikust idéz, van benne némi 911-es és Taycan, de pont annyira, hogy extravagánsan egyéni arca legyen.

Igazi karakter, amiről a Zsámbék Ringen meg is győződhettek a meghívottak: a közel három méteres tengelytávú, hátul is kényelmes, nagy lábterű és bőséges fejterű Ioniq 6 jól bírta a nagy sebességű szlalomozást, miközben iszonyatosan gyorsult: a gyári adatok szerint álló helyzetből alig több mint öt másodperc alatt éri el a százat, végsebessége 185 km/h, amit leginkább csak az elektromossággal történő takarékosság limitál.

Alig jelent meg a magyar piacon, máris húszan beneveztek az Ioniq 6-ra, melyből a cég reményi szerint idén 50-60 érkezik, a modell alapára 25 millió forint, ami ebben a mezőnyben nagyon is kedvezőnek számít.

A Ioniq 6-osnál jóval nagyobb mennyiségben várható az új Kona, melyből 150 jön a magyar piacra, pedig jóval többre lenne vevő, 2024-ben remélhetően már 400-500 benzines és hibrid változat érkezik, miközben több Hyundai modell is megújul. Butti Balázs termékmenedzser a bemutatón elmondta, hogy továbbra is elérhető árú lesz az i10-es és i20-as szívó, valamint turbós benzinmotoros változata, ami napjainkban jelentős próbatétel a forgalmazóknak, a szűkülő kínálat miatt viszont komoly segítség a vevőknek.

Optikai tuninggal megnövelt kerékjáratok, széles sávú nappali menetfény és a 2660 mm tengelytáv mellett jó néhány praktikus felhasználóbarát megoldás is jár az új Konához, ami 17 centivel hosszabb elődjénél, miközben már alig rövidebb nagyobbik testvérénél. Ebből még akár belső kannibalizmus is lehet...

Három családtaggal (kollégával) megosztható digitális kulcs, akár Samsung, Apple, Google Pixel alkalmazással, hűtött és megnövelt teljesítményű (17 wattos) kábel nélküli mobiltöltés, netes beavatkozás szervizlátogatás nélkül, ami különösen a visszahívások gyors és kényelmes elvégzésére alkalmas.

A biztonságot szolgálja többek között a hét légzsák és a vezető éberségét figyelő, valamint reflexeinek lassulásakor figyelmeztető rendszer.

A Kona kétféle benzinmotorral készül, az 1,0 literes turbós 120 lóerővel, elsőkerék-hajtással, kézi vagy duplakuplungos váltós, a 198 lóerős 1,6-os a DCT váltóhoz összkerékhajtás is rendelhető. A hibrid egy speciális hangolású, 1,6-os szívómotorral készül, a villanymotorral mért rendszerteljesítménye 141 lóerő. A Kona ára 9,3 millióról indul, mindegyikben alap a ledes fényszóró, a vezetőtámogató funkció, az elektronikus rögzítőfék, elöl-hátul USB-töltőportok, kulcs nélküli indítás, digitális műszeregység, a négy ajtó motoros ablakemelője és parkolóradar. A nagyobb teljesítményű motor felára 700 ezer, az összkerékhajtás további 800 ezerbe kerül, a hibrid változat 11,3 millió forintért vihető. Harmadik negyedévben jön az elektromos Kona.Harmadik negyedévben jön az elektromos Kona.

Egyre okosabb, gyorsabb és tisztább autókat gyárt a Hyundai, melynek egyre agresszívabb a modelloffenzívája, a márka olykor három premiert is tartott egyetlen nap alatt. Családi autóik, menedzser szedánjuk, négyajtós kupéjuk karosszériája is nyerő, miközben teljesen új stílust jelentenek a dél-koreai márka történetében.

Apropó, történelem: az új dizájnkorszakban is felhasználják korábbi sikermodelljeik stíluselemeit, amit csak dicsérmi lehet, mert eddig bejött. Igaz, volt miből meríteni.

A legújabb Ioniq már ismert elektromos hajtástechnológiáját nagyobb hatótávval, újabb kényelmi funkciókkal és technológiákkal, valamint izgalmas formavilággal kínálja a Hyundai. Az Ioniq 6-os elektromos szedán majdnem öt méteres hossza mellett közel három méteres (2950 mm) tengelytávja garantálja a második sorban ülők kényelmét, és a hatalmas csomagteret.

Az áramvonalas karosszériának is köszönhetően az Ioniq 5-ből ismert hajtáslánc hatótávolsága több mint hatszáz kilométerre nőtt. Az Ioniq 6-os is kétféle akkumulátorral (53/77,4 kWh) kapható, létezik hátsó- és összkerékhajtású verzióban. A két villanymotoros kivitel összteljesítménye 239 kW (325 LE,) maximális forgatónyomatéka 605 Nm. Ha nem a tempóra hajtunk, hanem inkább a takarékosságra, akkor az autó fogyasztása 14 kWh/100 km energia.

Ahogy testvére, az 5-ös, úgy az Ioniq 6 is tud külső fogyasztókat táplálni akkupakkjáró, akár a hátsó ülésnél kialakított konnektorról, akár a töltőnyílásba illeszthető adapteren keresztül, szóval a puszta közepén főz kávét, melegít ételt.

Rendelhető digitális külső visszapillantó tükrökkel, fedélzeti szoftverei, térképadatai is vezeték nélküli kapcsolattal frissíthetők. A széria vezetőtámogató funkció mellett kétszínű belső hangulatvilágítással rendelhető, fényereje a sebességgel összhangban változik, nagy tempóbán szférikus űrhajóhangokat, vagy szintetikus motorzajokat produkál. A komplett hajtáslánc testre szabható, a kormányrásegítéstől a pedálreakciókon át a szintetikus motorhangokig.

Távvezérléssel is képes parkolni, akár párhuzamosan, merőlegesen, vagy átlósan.

És már közeledik az Ioniq 6 sportverziójának piacra vezetése, ezt RN22e tanulmányautóként mutatta be a Hyundai. Sorozatgyártásra kerül az Ioniq 5 N is, ami az elektromos crossover nagyteljesítményű, dinamikus hangolású változata.

A Hyundai N Vision 74 is elektromos, de nem csak konnektorból lehet tölteni, hanem hidrogént is lehet bele tankolni, így akár ezer kilométeresre nő hatótávolsága. Ahogy az Ioniq 5-ösön, ezen is visszaidézik a sikeres Pony Coupé tanulmányautót.

Szóval nem véletlenül tarolt a nemzetközi zsűrik előtt a Hyundai, mely háromszoros győzelmet aratott az Ioniq 6 modellel a 2023-as World Car Awardson, melyen elnyerte A Világ Év Autója, A Világ Év Elektromos Járműve és A Világ Év Autóipari Formaterve díjat. A száz autóipari újságíróból álló zsűri az erős érzelmi vonzerő, az aerodinamikus formatervezés és a belső tér ésszerű, tudatos kialakításának kombinációjáért adta az elismerést. Az Ioniq 6-ossal a Hyundai megismételte az Ioniq 5-ös 2022-es sikerét.

Ultragyors töltés és az extrém hosszú hatótávolság: az Ionq 6 kétféle akkumulátor-kapacitással, iátsó- vagy összkerékhajtással választható. A 800 voltos akkumulátor rendszer a villámgyors töltés és a 614 kilométeres hatótáv rugalmas luxusát kínálja a modell, melyben szerepet játszik a rendkívül alacsony, mindössze 0,21-es közegellenállási karosszéria együttható.

Az áramvonalas kialakítás részei a süllyesztett kilincsek és az opcióként rendelhető digitális külső visszapillantó tükrök kamerával, melyek képei a műszerfal két oldalán elhelyezett monitorokon láthatók. Ez holttér nélküli vezetést és kedvezőbb légellenállást eredményez.

A tágas utastérben öko-bőrt, PET-palackokból készített szövetkárpitot, illetve újrahasznosított halászhálókból gyártott szőnyegeket találunk, míg a nyersanyagok egy részét cukornádból nyerték ki.

Az Ioniq 6 kettes szintű autonóm vezetési technológiájának autópálya asszisztens funkciója szabályozza a jármű sebességét, követési távolságát, és támogatja a sávváltást.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....