Continental

Akár 6 %-al is növelheti az elektromos autók hatótávolságát a Continental új abroncsa

2015.03.30.

A Continental két új mintázattal is bővítette kínálatát, melyeket kifejezetten a hibrid és elektromos meghajtású járművek igényeihez fejlesztettek ki. Bár mindkettő a Conti.eContact™ nevet viseli, de két különböző hajtáslánc-típushoz készültek. Az elektromos meghajtású járművekhez kifejlesztett 20 colos gumiabroncs lenyűgözően alacsony, a hagyományos abroncsokénál 30%-kal kisebb gördülési ellenállással rendelkezik.

A hibrid meghajtású, nagyteljesítményű személyautókra, illetve szabadidőjárművekre optimalizált 17 és 18 colos Conti.eContact™ gumiabroncsok gördülési ellenállása pedig 20%-kal alacsonyabb a normál abroncsokénál. A különösen alacsony gördülési ellenállás mellett száraz és vizes úton egyaránt kiváló tapadással rendelkező Conti.eContact™ abroncsok akár 6%-kal is növelhetik az elektromos járművek hatótávolságát, újabb érvet szolgáltatva ezzel a gyártóknak az elektromos mobilitás iránt érdeklődő vásárlók meggyőzéséhez. A hibrid modellekhez optimalizált Conti.eContact™ alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően ezek a járművek nagyobb távolságot képesek megtenni tisztán elektromos üzemben, ami nem csak kevésbé károsítja a környezetet, de az üzemeltetési költségek csökkentéséhez is hozzájárul. A Conti.eContact™ sorozat abroncsait már a Volkswagen és a Renault is alkalmazza gyári szerelésben, azonban a Continental várakozásai szerint az idei év végéig újabb vezető német és európai autógyártóktól várható jóváhagyás.

Az elektromos autókhoz fejlesztett Conti.eContact™ a „magas és keskeny” néven ismert koncepció jegyében készül. 20 colos keréktárcsa átmérője szokatlanul nagy egy átlagos személyautó-abroncshoz képest, miközben a futófelülete keskenyebb. Bár ez a speciális kialakítás már önmagában is jelentősen csökkenti a gördülési ellenállást, a Continental mérnökei az abroncs minden egyes alkotóelemét specializálták a lehető legjobb eredmény elérése érdekében.

A hibrid hajtáslánccal rendelkező járművekhez kifejlesztett 17 és 18 colos méretekben készülő Conti.eContact™ első ránézésre akár hagyományos abroncsnak is tűnhet. Viszont a Continental szakemberei által elvégezett aprólékos fejlesztés eredményeként valójában 20%-kal kisebb a gördülési ellenállása, mint egy azonos méretű normál abroncsnak. A hibridekhez fejlesztett Conti.eContact™ a Continental első olyan abroncsa, amely a gördülési ellenállás és a vizes úton mért fékút tekintetében is ’A’ kategóriás abroncscímke-besorolással büszkélkedhet. A Conti.eContact™ gumiabroncsok mindkét változata Sarreguemines városában, a Continental franciaországi gyárában készülnek korlátozott darabszámban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....