gyorsvasút
Az LGV nevű gyorsvasút az ország gazdasági fellegvárait köti össze, a Marokkó nyugati partjánál fekvő Tanger és Casablanca városok közti 350 kilométeres utat 2 óra 10 perc alatt teszi meg, kevesebb mint a felére csökkentve a korábbi 4 óra 45 perces időtartamot. A Franciaországtól vásárolt szerelvények egyelőre csak a Tangertől Rabatig terjedő szakaszon, 180 kilométeren tudják kihasználni 320 kilométer/órás csúcssebességüket, attól délre 160 kilométeres maximális sebességgel haladnak.
Marokkó 12 szerelvényt rendelt az Alstomtól. A francia elnök és a marokkói király fel is avatta a vonatot, miután jegyet kaptak a marokkói vasúttársaság főigazgatójától. Nyolcvan perc alatt tették meg az utat Tangerból a marokkói fővárosba, Rabatba, amely - északról dél felé haladva - Tanger és Casablanca között helyezkedik el. A kétmilliárd dolláros projektet 2011 szeptemberében VI. Mohamed király és az akkori francia elnök, Nicolas Sarkozy indította el.
A beruházás 51 százalékát Franciaország finanszírozta, Marokkó 28 százalékát, a fennmaradó 21 százalékot pedig Szaúd-Arábia, Kuvait és az Egyesült Arab Emírségek állta. Az első vasútvonalat a király Al Boráknak nevezte el. Az arab mitológia szerint Al Borák egy mitikus szárnyas lény, az ő hátán szállt fel Mohamed próféta a mennybe. A marokkói nagysebességű vasút működésének első három évében hatmillió utasra számítanak.