robot taxi
Több külföldi médiával együtt az Autószektor is beszámolt arról, hogy San Franciscóban ádáz harc folyik a robotautók ellen. https://www.autoszektor.hu/hu/content/az-isaac-asimov-sci-fi-mar-valosag-amerikaban A San Franciscó-i robotaxik a nap 24 órájában közlekednek, két cég, a Cruise és a Waymo mintegy 550 darabot üzemeltet belőlük. És bár a lakosság egy csoportja szó szerint minden eszközzel és leleménnyel küzd, hogy megakadályozza az önvezető autók még nagyobb térhódítását, vannak, akik a robot járgányokhoz új funkciót rendeltek. A párok alkalmi légyottokra használják a robotaxikat.
A "riadókürtöt" a San Francisco The Standard című újsága fújta meg. A magánélet sérthetetlensége miatt nem közölt pontos adatokat, csak közzétette többek között Meghan, egy 20 éves nő vallomását: „Beszálltunk és azonnal megegyeztünk. Az egyik dolog követte a másikat.” És a cinkosa? Egy harmincas éveiben járó férfi, Alex, aki így nyilatkozott: „Nincs senki, aki azt mondja, hogy ezt nem teheted meg. Eljutsz arra a pontra, amikor egyre jobban és jobban érzed magad és ha a partnered beleegyezik, akkor továbbléphetsz.”
A robotaxikat övező szabályok és előírások valóban homályosak, különösen mivel az iparág még annyira új. Nincs hivatalos válasz arra, hogy jár-e büntetés annak, aki az autót guruló szállodai szobának használja.
Azzal viszont számolnia kell minden gerlepárnak, hogy bármi történik is a robotaxikban, az nem marad észrevétlen a bámészkodók számára. Meghan elmondta, hogy robotaxis randevúja során, az autó egy színpadi rendezvény mellett gurult velük és egyszercsak erős fények világították meg őket és tevékenységüket. Alex nem szemérmes, azt mondja, "minden embernek más az aggodalom-küszöbe a nyilvános helyzetek tekintetében”.
És mindenki máshogyan éli meg, ha „tevékenységét” rögzítik. Merthogy erről sem kellene megfeledkeznie a használóknak. A robotaxikban folyamatos a képrögzítés. Erről így ír a Cruise a weboldalán: "Ha baleset történik, akkor a felvételeket visszanézhetjük, hogy jobban megértsük az azt kiváltó okokat.” A Waymo szóvivője is alátámasztotta ezt: csapata átnézheti a felvételeket, ha a tisztasággal, biztonsággal, balesetekkel vagy hiányzó tárgyakkal kapcsolatos aggályok merülnek fel.
És a rendőrség elkérheti a Cruise és a Waymo vezető nélküli autóinak felvételeit, hogy segítsen az esetleges bűncselekmények felderítésében.
Szóval, józan ész és csigavér – legalábbis az utakon, legalábbis menet közben!
Forrás: signolab.it