Lexus

Adaptív futóművet kapott a Lexus GS F és az RC F

2016.12.09.

Immáron alapfelszereltség a vezető által is kapcsolható adaptív futómű (AVS) a Lexus GS F és RC F modellekben: az AVS nagymértékben javítja a rugózási kényelmet, miközben jobb kanyarstabilitást biztosít. A teljes AVS-csomag hét lengéscsillapító-vezérlési programot tartalmaz, és többek közt a karosszéria bólintását és ágaskodását is képes megakadályozni. A GS F kínálatában emellett új, szürke karosszériaszín, az RC F kínálatában pedig új fekete fényezés jelenik meg.


A Lexus az adaptív futómű (AVS) legújabb, a vezető által is vezérelhető változatával javította tovább a prémium GS F sportszedán és az RC F sportkupé menetstabilitását és rugózási kényelmét. Az AVS rendszer az útfelület minőségétől és a vezető elvárásaitól függően elektronikusan ellenőrzi és szabályozza a jármű mind a négy kerekénél a lengéscsillapítás erősségét.


A számos érzékelővel, köztük a gyorsulást, perdületet és a sebességet mérő szenzorokkal működő Lexus AVS rendszert arra tervezték, hogy javítsa a jármű rugózási kényelmét és menetstabilitását (különösen a rossz minőségű útfelületeken), emellett pedig jobb kanyarstabilitást teremtsen. Az AVS legújabb változata a korábbi 9 helyett immár 30 fokozatban képes szabályozni a lengéscsillapítás erősségét, és szükség esetén automatikusan választja ki azt a beállítást, ami az adott útfelületen a legprecízebb futóművezérlést biztosítja.


Kanyarodás közben a rendszer a kormányelfordulást, a perdületi rátát és a jármű mozgását figyelembe véve növeli a lengéscsillapítók keménységét, így az autó jobban kézben tartható, a karosszéria pedig kevésbé dől meg, ugyanakkor a rugózás lágy és kényelmes marad. Rossz minőségű útfelületeken a rendszer csökkenti a csillapítás erősségét, elnyelve a komfortérzetet rontó rezgéseket.


A teljes AVS-csomag hét lengéscsillapító-vezérlési programot tartalmaz, és többek közt a karosszéria bólintását és ágaskodását is képes megakadályozni. Az AVS ideálisan egészíti ki a jármű átfogó biztonsági rendszerét, mivel erős fékezéskor vagy hirtelen gyorsításkor megakadályozza a kocsitest nagymérvű, váratlan lengéseit. A Lexus azzal egészítette ki az AVS által kínált tökéletesebb futóművezérlést, hogy a rendszer működését összekapcsolta az integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM) biztonsági technológiával és az üzemmódválasztó kapcsolóval.


Az üzemmódválasztó ECO, NORMAL és SPORT S beállításaiban az AVS alaphangolása a rugózási komfortot helyezi előtérbe, miközben a vezető stílusától és az útfelület állapotától függően a jobb menetstabilitásról is gondoskodik.

SPORT S+ beállításban a rendszer a jobb menetstabilitás szempontjai szerint szabályozza a lengéscsillapítás erejét. Ezzel párhuzamosan a SPORT S+ üzemmód kiválasztásakor a rendszer automatikusan Sport üzemmódba kapcsolja a hajtáslánc, az elektromos szervokormány és a VDIM beállításait. A mérnökök mindkét F Line modellben úgy módosították a műszeregység kijelzőjét, hogy azon megjelenjen az AVS rendszer pillanatnyi beállítása.


A Lexus GS F és RC F modellekben ugyanaz a prémium hajtáslánc működik: az 5,0 literes V8-as szívómotor 351 kW/477 LE teljesítményét egy nyolcfokozatú Sports Direct Shift sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A GS F és RC F új, fejlettebb futóműve mellett a Lexus két új fényezést is bevezet: GS F kínálatában egy új, szürke karosszériaszín, az RC F kínálatában pedig új fekete árnyalat jelenik meg. Az RC F új, hét dupla küllős könnyűfém keréktárcsát is kapott.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....