logisztika

Abroncs nélküli automatizálás az abroncsgyártásban

2023.04.11.

Az intralogisztika és a gumiabroncsipar szorosan összekapcsolódik. A gumiabroncsgyártók, mint például a hazánkban is termelő Michelin és a Bridgestone, küldetésüknek tekintik a raktáraikban és a gyártóüzemekben zajló folyamatok korszerűsítését. De milyen megoldásokra támaszkodnak ehhez, és hogyan támaszkodik cserébe az intralogisztikai ipar a gumiabroncsipar termékeire?

A létesítményeken belüli anyagáramlás hatékony kezelése mindig is szerves részét képezte a gumiabroncsipar sikerének, és a gumiabroncsgyártók világszerte a korszerűsítés útján haladnak, hogy javítsák intralogisztikájukat. A Michelin vagy a Bridgestone létesítményein belüli folyamatok hagyományosan a targoncák nyers erejére támaszkodtak. Az utóbbi években azonban az elektromos targoncák és az intelligens szoftvermegoldások egyre nagyobb szerepet játszanak. Hogyan?

Szoftveres automatizálás az ausztrál külvárosban

Truganinában, az ausztráliai Melbourne városának egy álmos külvárosában a Bridgestone gumiabroncs-óriás a Dematic automatizálási specialistától származó automatizál szállító járművek (AGV) flottájára támaszkodik hatalmas logisztikai központjának működtetésében. A Bridgestone gumiabroncsok ezreit méter magasan halmozzák egymásra, és a Dematic ellensúlyos AGV-k szállítják őket A-ból B-be. A folyamatok teljesen automatizáltak, az egész folyamatot a Dematic szoftvere valós időben vezérli. "Az AGV-k pontosan tudják, hogy mit kell tenniük" - mondja Nick Tzuntzurkas, a Bridgestone helyi raktárvezetője. "Szállítják és kezelik a termékekkel megrakott raklapokat, és elviszik azokat a kiválasztott feltöltési és átadási területekre."

Mindegyik AGV teherbírása 1500 kilogramm, emelési magassága pedig négy méter. Az AGV-k lézeres irányítórendszert használnak a navigáláshoz és az ütközések elkerülésére. Az automatizált folyamatok ráadásul energiatakarékosak - amikor nincs rájuk szükség, az AGV-k maguktól eljutnak a töltőplatformra, és feltöltik lítium-ion akkumulátorukat. "Az AGV-k hosszú, akár 12 órás műszakokban dolgoznak" - mondja Tony Raggio, a Dematic mobil automatizálásért felelős értékesítési igazgatója. "A műszak végén pedig az AGV-k a töltőállomáshoz mennek, hogy feltöltsék akkumulátoraikat a következő műszakra." Ez egy önálló folyamat - nagymértékben automatizált, biztonságos és hatékony. Remek példa arra, hogy a gumiabroncsipar folyamatosan fejlődik és jelentős intralogisztikai fejlesztéseket hajt végre.

Egyetlen partnerség sem egyirányú utca

Az észak-olaszországi Ronchi kisvárosban a Michelin gumiabroncsgyártó cég naponta 40 ezer autógumit gyárt egy négyzetkilométernyi területen. A telephely a Michelin legnagyobb európai telephelye, ahol széles termékválasztékot állítanak elő. Olyan márkákat szállítanak innen, mint a Mercedes-Benz, a Volkswagen, a BMW, az Audi, a Ford és a Renault. Mondhatni, hogy logisztikai bravúr az az önálló körforgás, amely Ronchiból a gyártóüzemekbe és elosztóközpontokba irányul Olaszország-szerte. De függetlenül a helyszíntől, az intralogisztikára specializálódott Still targoncák kulcsszerepet játszanak.

"A mi targoncáink tartják működésben a Michelin termelési folyamatait" - mondja Luca Olivo, a Still Michelinért felelős termékmenedzsere. "A telephelyeken sokféle művelet zajlik, amelyek mindegyike különböző követelményekkel jár." A Still targoncákat például a félkész termékek területén használják a fontos alkatrészek és gyártási anyagok kezelésére. A vulkanizálási folyamatnak is lényeges részét képezik, ahol a természetes gumit szintetikus gumivá alakítják, valamint a szállításban és a kezelésben is segítenek.

A két márka közötti partnerség azonban korántsem egyirányú. Hiszen a Still targoncák nemcsak Michelin gumiabroncsokat szállítanak, hanem azokon is közlekednek. Ronchiban, Torinóban és Alessandriában a targoncákat a Camso - a Michelin csoport ipari gumiabroncsokra szakosodott leányvállalata - gumiabroncsaival szerelik fel.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.28
Nagy Norbert az ötödik helyen zárta az autós hegyi Európa-bajnokság idei második állomását, az....
2025.04.28
Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-....
2025.04.28
A múltidéző citromsárga fényezéséről könnyen felismerhető Yuzu Edition az alapmodellnél harapósabb....
2025.04.28
Az amerikai repülőgépgyártó a kínai vevők vámháború miatt át nem vett gépeit másoknak értékesíti, a....
2025.04.28
Megelégelték a vasutasoknak a rendszeres bántalmazást, határozott jogi és erős rendőri védelmet....
2025.04.28
Masszív kialakítás nem csak városon belüli közlekedésre.   ..
2025.04.28
Vasárnap tartották hagyományos évadnyitó Kirajzásukat a budapesti személyhajósok. Az ingyenes....
2025.04.27
Sorozatunk olyan szervizmunkákkal foglalkozik, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni. Kinek hány éves....
2025.04.27
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Beállás a garázsba, megy ez. ..
2025.04.27
Három férfi a helyszínen életét vesztette, egy pedig megsérült az M1-es autópálya Győr felé vezető....