elektromos autóbusz
A MAN Truck & Bus júliusban jelentette be, hogy 2019-ig teljesen elektromos hajtású buszok gyártását fogja megkezdeni. A tervek szerint az e-buszok kísérleti példányai 2018-ban állnak üzembe. A MAN a buszok fejlesztését a müncheni kutatás-fejlesztési létesítményeiben végzi. A fejlesztés az ABB különféle töltési technológiáival felszerelt próbapad segítségével történik.
„Az energiahatékonyság és a fenntartható közlekedés az ABB Next Level stratégiájának egyik prioritása, ezért elköteleztük magunkat az e-mobilitás tovább fejlesztése mellett” – mondja Robert Itschner, az ABB Power Conversion üzletágának vezetője. “Az ABB különböző technológiákat és megoldásokat kínál az elektromos járművek töltéséhez, ezért nagy örömünkre szolgál, hogy a MAN Truck & Bus úgy döntött, hogy a mi gyorstöltőinkkel szereli fel a tesztelést végző létesítményeit.”
A járműtelepi töltési tesztekhez – amelyekre a végállomáson kerül sor, ahol a busz hosszabb időt tölt – a MAN CCS2 csatlakozóval szerelt ABB gyorstöltőt használ majd. Az elektromos járműtöltés EU általi szabványosítást és egységesítését követően ez a csatlakozó megegyezik az elektromos autóknál használatos csatlakozóval.
Az üzem közbeni töltési tesztekhez az ABB függő pantográffal szerelt töltőoszlopot szállít. Az automatikus, járműtetőre szerelt csatlakozásnak és a jellemzően 3-6 perces töltési időnek köszönhetően az üzem közbeni gyorstöltési rendszerekkel a jármű feltölthető a végállomásokon, és jól integrálható a már meglévő buszútvonalakba is. Az ABB egy MAN konstrukcióba épített töltőoszlopot is szállít, amit idén a közlekedés, szállítmányozás és logisztika elsőszámú nemzetközi vásárán, a Hannoverben megrendezett IAA vásáron is bemutattak.