Porsche 911

700 lóerő lett, maradhat?

2017.07.06.

Naná, hogy maradhat a legerősebb szériagyártású Porsche 911, a GT2 RS. Goodwoodban a „sebességfesztiválon” láthatta először a közönség a 911 legújabb változatát. Hivatalosan!

Nem hivatalosan már korábban, az E3 kiállításon is megmutatták a Forza Motorsport 7 játék bemutatóján, ám utána hatalmas lendülettel tagadták a gyár részéről, hogy akkor a GT2 RS pózolt a színpadon. Ám mielőtt a szomorúság gyökeret verhetett volna a szívünkben – hogy mégsem a végleges változatot láttuk – a brit álomautó összejövetelen mozgás közben is megcsodálhattuk.

Az újdonság motorterében természetesen maradt a boxer erőforrás, ám elképesztő, 700 lóerős teljesítménnyel mozgatja az 1470 kilogrammos kupét. A biturbós motor ezzel 80 lóerőt ver az előző GT2 változatra és nyomaték terén is 50 Nm az előnye (összesen 750 Nm a forgatónyomaték)! Ezzel a gyorsulási érték is nagyon komoly, ugyanis álló helyzetből elég csupán 2,8 másodperc a 100 km/h eléréséhez, és a végsebesség 340 kilométer/óra. Mindezt a Turbo S változat 3,8 literes 580 lóerő teljesítményű erőforrásának átalakításával érték el a mérnökök. A teljesítmény növelésének érdekében nagyobb turbófeltöltőket építettek be, és egy kiegészítő hűtőrendszer optimális hűtést biztosít maximális terhelésnél, illetve extrém magas külső hőmérséklet esetén. Emellett a feltöltőket vízzel is hűtik. Ennek köszönhetően a töltőlevegő hidegebb és még sűrűbb lesz, amely biztosítja az optimális teljesítményleadást, még szélsőséges körülmények között is.

A sebességváltó sem maradt érintetlen. A kettős tengelykapcsolós, hétfokozatú GT váltó megtorpanás nélkül továbbítja az erőt a hátsó kerekekhez. A speciális, különösen könnyű titán kipufogórendszer hét kilogrammal könnyebb, mint a 911 Turbo rendszere, és páratlan hangzást biztosít, hogy már messziről megismerjük, ha egy GT2 RS közelít.

A kanyarvadászatban is szintet lép a 911 GT2 RS versenyfutóművével és hátsókerék-kormányzásával, amelyekhez nagy teljesítményű gumiabroncsok társulnak. Az új csúcsmodell is egyedileg hangolt PSM menetstabilizáló rendszert kapott, amelynek Sport üzemmódja garantálja a felejthetetlen élményeket. A széles kerekek (265/35 ZR 20 elöl és 325/30 ZR 21 hátul) is a kiváló kanyarodási képességeket segítik, a kerámia kompozit fékrendszer (PCCB) pedig a biztos lassulásról gondoskodik. Az első légterelők, a kerékjárati ív szellőzői, a Sport Design külső tükrök háza, az oldalsó légbeömlők és a hátsó rész bizonyos részei szénszál erősítésű műanyagból készültek számos belső alkatrésszel együtt a tömegcsökkentés érdekében, ahogy a motorháztető is. Emellett a magnéziumból készülő tető is ugyanezt a célt szolgálja.

Az eddig felsoroltakat is lehet azonban fokozni, méghozzá a Weissach csomaggal, amely körülbelül 30 kilogramm további tömegcsökkenést kínál: még több szénszálas és titán anyagból készülő alkatrésszel. Például magnézium kerekekkel, szénszálas csomagtartó fedéllel és tetővel, utóbbin dekorcsíkkal.

Az utastérben a vörös Alcantara, a fekete bőr és a szénszálas betétek teremtik meg a sportos hangulatot. A GT2 RS sport kormánykerekének váltófülei gyors és sportos sebességváltást tesznek lehetővé, miközben a vezető és az utasa a szénszálas kialakítású kagylóülésekben élvezhetik a sebességet.

Mint minden 911-ben a középkonzolon lévő Porsche Communication Management (PCM) látja el az audio, navigációs és kommunikációs feladatokat. A Connect Plus modul és a Porsche Track Precision alkalmazás szintén az alapfelszereltség részét képzik. Ezek lehetővé teszik a vezetési adatok rögzítését, megjelenítését és elemzését okostelefonon.

Még egy kis extraként a Porsche Design és a Porsche Motorsport közösen fejlesztette ki a 911 GT2 RS Chronograph órát az új szupersportautó vásárlói számára. A modell szívét az első Porsche Design által fejlesztett óramű adja, amely három év kemény munkájának gyümölcse. A kronográf flyback funkcióval, optimalizált terhelésű órahíddal és hivatalos COSC eredetiségi igazolással is rendelkezik, háza pedig könnyű titánból készült.

A flyback funkciót egyébként a motorsport inspirálta. Egy hagyományos kronográfon a gombokat háromszor kell megnyomni, hogy időintervallumokat mérjünk: az első nyomás megállítja a kronográfot, a második visszaállítja kezdőállásra, majd a harmadik elkezdi az időmérést. A flyback funkcióval rendelkező kronográfon viszont automatikusan, gyors egymásutánban történhet ez a folyamat A megállítási funkciót és a közben futó időkijelzést egyértelműen elkülöníthető sárga jelzések szemléltetik. Az óra több részlete is a sportautóra emlékeztet. A volfrám felhúzó rotort például a 911 GT2 RS felnijei ihlették. A számlap karbonból készült, a kijelzés formája pedig a műszercsoportot és a sebességmérőt idézi. A 911 GT2 RS Németországban országspecifikus felszereltséggel és általános forgalmi adóval együtt 285 220 eurótól elérhető. A Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph ára pedig 9450 euró.Végül nézzük mozgás közben is a bivalyerős újdonságot:

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....
2024.05.05
A Nissan ikonikus családi SUV-ja újabb lépést tesz a vadonba az N-Trek változat bevezetésével,....
2024.05.05
A jegyárak emelésének oka egészen különleges.   ..