Continental
A tárcavezető elmondta: a kormány kiemelten támogatta a projektet, amelyhez 1,7 milliárd forinttal járult hozzá. A beruházással a Continental autóipari beszállító nyíregyházi üzemében új gépsorokat telepítenek, felújítanak egy csaknem négyezer négyzetméteres gyártócsarnokot, építenek egy új raktárcsarnokot, beindítják a hűtő-fűtő csövek gyártását, valamint növelik a légrugógyártás kapacitását.
Emlékeztetett: legutóbb augusztus végén jelentett be az országban 1995 óta jelenlévő Continental magyarországi beruházást, az akkori projekt főként a makói üzemet érintette. A mostani beruházás elsősorban Nyíregyházán hoz változást, hiszen itt hoznak létre 665 munkahelyet, a többit pedig Makón. Mint mondta, a Continental a világon a legnagyobb autóipari beszállító, márpedig az autóipar a magyar gazdaság zászlóshajója, ráadásul a projekt az ország keleti felében teremtene munkahelyeket, ezért támogatta a kormány. Emellett azért is szánt nagy figyelmet a projektnek, mert a Continental német vállalatcsoport, és a magyar-német gazdasági kapcsolatok alapvetően határozzák meg a magyar gazdasági teljesítményt.
- A Magyarországon jelenlévő 80 milliárd euró értékű külföldi tőkebefektetés egynegyede Németországból származik, és miközben a Németországba irányuló magyar export és a magyar-német kereskedelmi forgalom rekordot döntött tavaly, az idei év első nyolc hónapjában az előbbi 7, az utóbbi pedig 8 százalékkal nőtt - közölte. Szijjártó Péter hangsúlyozta: az elmúlt években több beruházást is bejelentettek, ami azt bizonyítja, hogy a magyar modell működik, vagyis lehetséges a pénzügyi fegyelem megtartása mellett a gazdasági növekedés és az új munkahelyek teremtése.
Jókay László, a Contitech Hungária Kft. nyíregyházi gyárának ügyvezető igazgatója elmondta: a Continental csoportnak világszerte 200 ezer alkalmazottja van, forgalma 34,5 milliárd euró volt tavaly. A magyarországi cégcsoportnak 7 ezer alkalmazottja van, és több mint 1 milliárd euró volt a tavalyi forgalma - fűzte hozzá. Közölte: a most bejelentett beruházást az elkövetkező másfél-két évben hajtják végre, ennek keretében Nyíregyházán is megkezdik az autóipari hűtő-fűtő csövek gyártását, modern kaucsukkeverék-gyártó gépsort és az ehhez szükséges logisztikai hátteret hoznak létre. Ezáltal tovább javíthatják piaci pozíciójukat, és jelentős munkahelyteremtőként jelenhetnek meg a térségben - mutatott rá.
Nagy Mihály, a makói és váci ContiTech Fluid Autotmotive Hungária Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy két lépcsőben valósítják meg a beruházást, először egy jelenleg üres csarnokban kezdik meg a gyártást várhatóan 2016 második felében, majd a jövő év végén újabb bővítést hajtanak végre, és növelik a gyártóterületet. Fontos volt az állami támogatás ahhoz, hogy Magyarországra hozzák ezt a projektet - mondta.