Volkswagen
"A Volkswagen Csoport jól kezdte az idei évet"- mondta Christian Klingler, a Volkswagen Csoport értékesítésekért felelős igazgatósági tagja. "Még ha a januári kiszállítások számán érezhető is volt a kínai új év speciális hatása, eladásainkat mégis tovább növeltük az év első hónapjában. Ráadásul ma már Európában is látjuk a növekedés első jeleit az eladott gépkocsik számában, mindenekelőtt Nyugat-Európában, ahol a csökkenés a jelek szerint már elmozdult a mélypontról." Klinger hozzátette: "Ez jó kezdést jelent a 2014-es évhez, ami mindenképpen kihívásokkal teli esztendő lesz."
A pozitív lendület az egész európai piacon folytatódott, ahol a Volkswagen Csoport márkái 8.5 %-kal növelték a kiszállításokat, és az első hónapban leszállított gépjárművek száma elérte a 273.700-at, míg ez a szám egy évvel korábban 252.200 volt. Ebből 146.700 darabot (2013 januárjában 138.100-at, ez 6.43 %-os növekedés) Nyugat-európában adtak át az ügyfeleknek, és ebbe nem számít bele Németország. A Csoport jelentős, érzékelhető növekedést mutatott a hazai, németországi piacon, ahol 82.400 vásárló döntött a Volkswagen Csoport valamelyik márkája mellett, amikor megvásárolta új autóját. (Ez a vevők számában 11.6 %-os növekedést jelentett a tavalyi 73.900-hoz képest.) Ugyanazon időszakban a Csoport Kelet-és Közép-Európában 44.500 gépjárművet szállított le, ez 10.7 %-kal több mint 2013-ban. E 44.500 darab gépjárműből 16.100-at Oroszországban értékesítettek, ami 7.2 %-kal kevesebb, mint a tavalyi szám - azaz 17.400- volt.
A Volkswagen Csoport januárban az észak-amerikai régióban 57.800 gépjárművet szállított le, ez 7.7 %-kal kevesebb, mint a tavalyi mennyiség -62.600- volt. Az Egyesült Államokban 36.900 darabot adtak el, ez 13.4 %-kal kevesebb a tavalyi 42.700-nál. A dél-amerikai régióban az év ugyanazon szakaszában a Volkswagen Csoport értékesítései 19.5 %-kal, 77.300 darabról 62.200-ra csökkentek, ebből a mennyiségből Brazília részesedése 43.600 darab gépkocsi volt, 21.4 %-kal kevesebb, mint a tavalyi 55.400 volt.
A Csoport továbbra is nagyon örömteli, bátorító számokat ért el az ázsiai-csendes óceáni térségben, ahol az év első hónapjában 374.400 gépkocsit szállított le, és ez 14.8 %-kal több, mint a tavalyi szám: 326.200 darab. Ebből a mennyiségből 344.400 gépkocsit Kínában (beleértve Hong Kongot is) adtak át a vevőknek, ami 15.5 %-os növekedést jelent a tavalyi 298 .300-hoz képest. Kína a Volkswagen Csoport legnagyobb méretű egyéni, egy országot felölelő piaca, ahol a januári kiszállítások most első alkalommal átlépték a 300.000 darabos határértéket. Ezzel szemben Indiában a kiszállítások 7800 darab gépkocsiról 5700-ra csökkentek, ami 27.4 %-os csökkenést jelentett.
A Volkswagen Csoport márkáinak fejlődési irányai
A "Volkswagen Személygépkocsik" márka januárban jelentős növekedést mutatott a világméretű értékesítések terén. A vásárlóknak leszállított gépkocsik száma 515.700 darab volt, ez 4.8 %-os növekedést jelent a tavalyi 491.900 számhoz képest. A márka jó növekedést ért el az ázsiai-csendes óceáni tréségben, ahol "Volkswagen Személygépkocsik" 285.300 darab gépkocsit szállított le, és ez 13.7 %-os növekedést jelent 2013 adataival összevetve. A "Volkswagen Személygépkocsik" összességében az európai piacon 126.200 gépkocsit értékesített, és ez 7,9 %-os növekedést jelent az egy évvel korábbi 116.900 darabbal összehasonlítva.
Az Audi világméretekben 124.900 gépkocsit szállított le januárban, és ez 11.7 %-kal több mint a tavaly januári szám: 111.800. Az ingolstadti prémium márka egyebek mellett a kínai (beleértve Hong Kongot is) növekedésből profitált, ahol 44.500 gépkocsit értékesített, ez 18.2 %-os növekedést jelent a tavalyi 37.700-as számhoz képest. A márka jól teljesített a hazai, németországi piacon is, ahol 17.400 ügyfele vehette birtokba új Audi gépkocsiját, ez 19.3 %-kal több vevőt jelentett, int a tavalyi 14.600 fő.
A sportkocsi-gyártó Porsche összességében 12.200 gépkocsit szállított ki az év első hónapjában, ez 1.4 %-kal több mint a tavalyi 12.100 darab. A stuttgarti székhelyű gépkocsigyártó által készített gépkocsik iránt különösen nagy kereslet mutatkozott Kínában (beleértve Hong Kongot is), ahol 4.000 darabot értékesítettek, és ez a tavalyi számhoz (3.100 darab) képest 29.2%-os növekedést jelentett.
A cseh autógyártó, a ŠKODA januárban 80.900 darab gépjárművet szállított ki, ez jól érzékelhető, 16.5 %-os növekedést jelentett a tavalyi 69.500 darabbal összevetve. A cég 20.600 darab gépkocsit szállított ki ügyfeleinek Nyugat-Európában, Németország nélkül. Ez a tavalyi 17.600-hoz képest 16.8 %-os növekedést mutat. A kelet- és közép-európai régióban a ŠKODA 18.100 gépkocsit adott el, a tavalyi 15.10 darabbal összehasonlítva 19.8%-kal növelve az értékesítést.
A spanyol SEAT márka folytatta stabil növekedését januárban, és világméretekben 26.000 gépkocsit szállított le. Ez 0.5 %-kal több mint a tavalyi szám -25.900- volt. A márka további növekedést mutatott Németországban, ahol 14.2 %-kal több, 5.300 darab gépkocsit adott át ügyfeleinek a tavalyi 4.600 darab után, valamint az Egyesült Királyságában, ahol az idén 3.400 darab gépkocsit szállított ki, 15.7 %-kal többet, mint a tavalyi adat volt: 2.900.
A Volkswagen Haszonjárművek januárban 37.500 kis haszonjárművet szállított ki, ez 0.1 %-os növekedés a tavalyi adathoz képest: 37.500 darab. A márka növelte eladásait a kelet- és közép-európai régióban, ahol 2.700 darab gépkocsit adott át ügyfeleinek, és ez 14.0 %-kal több mint amennyit tavaly volt: 2.400 darab. A kiszállítások az ázsiai-csendes óceáni térségben elérték az 1.700 darabot, és ez 21.6 %-os növekedést jelent tavalyhoz (1.400 darab) képest
*) A MAN és a Scania nélkül