Inniváció
A SEAT egy Ateca modelljével járult hozzá a megvalósításhoz, amelynek legújabb connectivity-technikáját úgy alakították át, hogy műszerfalán riasztásokat adhasson ki vezetője felé. A kezdeményezés a következő partnerekkel együttműködésben zajlott: a FICOSA, amely a megfelelő C-V2X kommunikációs eszközökkel szerelte fel az autót, a SICE, amely a közúti infrastruktúra tulajdonosaként connectivity-technikával látta el az útkereszteződések jelzőlámpáit, valamint a NOKIA, amely a jármű és a közúti infrastruktúra kommunikációs platformjaként szolgáló többszörös hozzáférésű peremhálózati számítástechnikai szervert (Multi-access Edge Computing; MEC) telepítette.
A támogatott vezetés (Assisted Driving) Segoviában bemutatott két használati eset-modellje (use case) részletesen:
Mindezek, illetve a stabilan rövid késedelmi idők megvalósítása érdekében alapvető fontosságú a MEC-szerver alkalmazása, amely a közúti infrastruktúra és a jármű közötti közvetítő szerepét betöltő alkalmazást tartalmazza, s lehetővé teszi a pre-5G használati eset-modell működését.
Mindkét esetmodell a Spanyolországban első ízben itt alkalmazott, standard C-V2X protokollra épül, a már rendelkezésre álló mobilhálózaton keresztül téve lehetővé a járműves kommunikációt. Mindez jól érzékelteti a C-V2X protokoll és a kiegészítő érzékelők (a közlekedési lámpára telepített, a gyalogosokat érzékelő kamera) adatainak kombinációjában rejlő lehetőségeket a jármű környezetéről szolgáltatott információk és a közlekedés biztonságának növelése tekintetében.