Peugeot

500 lóerős terepjárót visz Párizsba a Peugeot

2014.09.18.

A francia gyártó legújabb tanulmányautója, a Quartz konnektoros hibrid hajtásláncot és merészen sportos karosszériát kapott.

A Quartz tanulmány azt mutatja meg, hogy a Peugeot hogyan képzeli el a jövő nagyteljesítményű szabadidő-autóját. A beszállás megkönnyítését szolgálja, hogy nincs B-oszlop, az ajtók pedig egymással szemben nyílnak, és, hogy a magas küszöbből lehajtható egy lépcső.

A sportos formájú szabadidő-autó 4500 mm hosszú, 2060 mm széles, a kerekei 23 (!) colosak, rajtuk 305 mm széles Continental abroncsokkal. A felniken aktív, mozgatható flepnik nyitják és zárják a nyílásokat attól függően, hogy a fékeknek mennyi hűtésre van szükségük. Elöl-hátul energiatakarékos LED-es fényszórók világítanak, az oroszlános embléma a hűtőmaszk fontos része. A forma különlegessége még a két hátsó légterelő ott, ahol a tető találkozik a csomagtérfedéllel.

Ha gyártani kezdenék, simán ez a kocsi lenne a Peugeot valaha volt legerősebb autója. A hibrid hajtáslánc ugyanis egy 1,6 literes, 270 lóerős benzines turbómotorból és két darab 115 lóerős villanymotorból áll, ezekből mindkét tengelyre jutott egy. Az erő egy hatfokozatú automatikus váltón keresztül jut el a kerekekhez. Az első tengelyen lévő villanymotor a visszatáplálással képes lassítani az autót, és egyúttal tölteni a 400 V-os akkumulátort, emellett folyamatosabbá teszi a gyorsulást, mert kisimítja a lyukakat a nyomatékfolyamban sebességváltáskor.

Tisztán elektromos módban 50 kilométert tud megtenni az autó, a normál hibrid módban a benzinmotor és az első villanymotor hajt közösen, Sport módban pedig bekapcsolódik melléjük a hátsó villanymotor is. A Quartz összkerékhajtása önzáró differenciálművet is tartalmaz. Az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futómű hasmagasságát egy pneumatikus rendszerrel lehet állítani 300 és 350 mm között, a kocsi kamerával figyeli maga előtt az utat, és ez alapján, valamint a navigációs rendszer adataiból következtetve előre beállítja a futómű magasságát és keménységét a várható körülményekhez.

A négy sportülés kárpitját olyan anyagból varrták, ami újrahasznosított műanyag palackokból származó műanyag szálakat tartalmaz, a szövetet digitális technológiával alkották meg, ami feleslegessé tette a vágást, és szemetet sem termelt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
Idén ősszel megindul a sorozatgyártás a BMW debreceni gyárában, ami hatalmas lökést fog adni a....
2025.02.12
Több rekorder található a kék oválosok mezőnyében, igaz, különböző korszakokban versenyeztek. ..
2025.02.12
Ónos eső veszélye miatt csütörtökre másodfokú (narancs) figyelmeztetést adott ki Csongrád-Csanád,....
2025.02.12
Az utóbbi hetekben meredeken zuhanni kezdtek a Tesla eladásai Európa egyes országaiban, amit....
2025.02.12
A Pestről Budára vezető oldalról átrepült a másik útpályára, és ott a forgalommal szemben állt meg....
2025.02.12
Hetedik szakaszán a Porsche Taycan megállt Malajziában a Join the Porsche Ride részeként.....
2025.02.12
A jelenlegi technológiáknál hatékonyabb eljárással növelné a nagyfeszültségű akkumulátorok....
2025.02.12
Elégedettségét fejezte ki a magyar határvédelem kapcsán Sulyok Tamás köztársasági elnök kedden....
2025.02.12
Az európai gyártó 5-10 évvel későbbre tolná a ZEROe hidrogénüzemű repülőgép forgalomba állítását,....
2025.02.12
A német gyártó remekül szerepel az európai piacon elektromos modelljeivel, legújabb, belépő szintű....