Sanghaji Autószalon
A 2013-ban bemutatott 308 R Concept után egy még keményebb sportváltozatot készített a 2014-ben Év autójának választott alsó-középkategóriás modelljéből a Peugeot. A Sanghaji Autószalonra készített kocsi a tavaly Párizsban leleplezett Quartz szabadidő-autó tanulmányra hasonlít az óriási légbeömlőkkel rendelkező első lökhárítójával. A kék-fekete színű hot hatch 19 colos kerekeken gördül, amelyek a kiszélesített kerékjáratokat szinte teljesen kitöltik.
A 308 R Hybrid három motorral rendelkezik, melyek mindegyike külön-külön is képes mozgatni a kocsit. A hatfokozatú automatikus váltóhoz kapcsolt benzinmotor az 1,6 literes THP turbó 270 lóerővel, ehhez jön még egy-egy 115 lóerős villanymotor, amelyek közül az egyik az első, a másik a hátsó tengelyhez van kapcsolva. Így jön ki az 500 lóerős teljesítmény és a 730 Nm-es nyomaték. A kocsi átlagfogyasztása mindössze 3 liter 100 kilométeren, mivel jelentős távot tud megtenni tisztán elektromos hajtással.
Ekkora erővel nem csoda, hogy a 308 R Hybrid menetteljesítményei a szupersportautókét idézik. A százas sprint mindössze 4 másodpercet vesz igénybe, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ra. Négyféle üzemmód közül választhat a szerencsés vezető: a „Hot lap” kiaknázza a hajtásláncban rejtőző összes lehetőséget, „Track” módban 400 lóerő és 530 Nm áll rendelkezésre, míg a hétköznapokra szánt „Road” módban ez 300 lóerőre és 400 Nm-re csökken. „ZEV” módban csak a villanymotorok hajtanak, elsősorban a hátsó, de ha nagyobb erőre van szükség, akkor az elsők is bekapcsolódnak a hajtásba.