Citroën
1974-ben álmodták meg tervezői a legendás Traction helyébe lépő DS utódját, a Citroën CX-et. A CX-re napjainkig a hetvenes-nyolcvanas évek emblematikus Citroën modelljeként emlékezünk. Két tekintélyes elődjéhez hasonlóan számos technikai újítás fémjelezte, amelyek gyártásának tizenhét éve során kivételes tulajdonságokkal ruházták fel, és még 2024-ben is különleges járműnek számít.
Kivételesen elegáns, áramvonalas sziluettjének köszönhetően igazi legendává vált, amely nem téveszthető össze más modellekkel. A CX-et 1989 nyarán váltotta fel az XM, amelyet 1988. májusában mutattak be. Kombi változatai egészen 1991. nyaráig a márka kínálatában maradtak.
A CX különleges tulajdonságai nem maradtak észrevétlenek: 1975. január 29-én (jóval a Volkswagen Golf, Audi 50, Fiat 131 és Volvo 200 előtt) elnyerte az európai szaksajtótól az Év Autója címet. Az évek folyamán a CX folyamatosan fejlődött: olyan újításokkal és technikai megoldásokkal gazdagodott, amelyek fél évszázaddal később már „alapnak” számítottak. Néhány példa ezekre az újításokra:
A CX alig 14 hónappal a Párizsi Autószalonon való bemutatását követően már versenyeken vett részt. 1975. december 16-án három CX 2200 is indult az Abidjan–Nizza ralin, amely verseny évekkel később Thierry Sabine motorversenyzőt -t egy hasonló, Párizstól Dakarig tartó futam megszervezésére inspirálta. A három Citroën 9246 kilométernyi, sár és kövek által nehezített földutas szakasz leküzdése után 4., 5. és 6. helyezést ért el a kétkerék-meghajtású járművek kategóriájában. Ettől kezdve az új Citroën modell kedvelt terepévé váltak az afrikai és a hosszútávú versenyek. Robusztus felépítésének és hidropneumatikus felfüggesztésének köszönhetően számos eseményen diadalmaskodott.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!