veterán autó

50 éve debütált az első fronthajtású, vízhűtéses Volkswagen

2020.11.11.

Az NSU által fejlesztett K70-et 1970. október 20-án mutatták be, és utána öt évig gyártották.

A Volkswagen K70-et a kifejezetten neki épített gyárban készítették 1970 és 1975 között a németországi Salzgitterben. Ez a modell nagyon fontos mérföldkő volt a Volkswagen történetében, ugyanis a sok léghűtéses, farmotoros kocsi után ez már egy modern konstrukciójú, orrmotoros, vízhűtéses, elsőkerék-meghajtású típus volt. A Passat elődjének, és a 411/412 sorozat utódának számító kocsiból 211 127-et gyártottak le, de mára nagyon kevés maradt belőlük. A K70-et az NSU fejlesztette ki, a kocsi nevében a K a Kolbent (dugattyú), a 70 a motorteljesítményt jelentette, csakúgy, mint a Wankel-motoros NSU Ro80 esetében. A K70 1,6 literes hosszában beépített soros négyhengeres motorja igazából nem 70, hanem 75 lóerőt adott le, de létezett erősebb, 1,8-as motorral is.

Azután vette fel a kínálatába a K70-et a Volkswagen, hogy 1969-ben felvásárolta az NSU-t. A 4,45 méter hosszú karosszéria formáját az a Claus Lüthe tervezte, aki a később Golfon és Polón is dolgozott. Igényes, független kerékfelfüggesztésekkel és hosszú tengelytávval rendelkezett a középkategóriás szedán, így nem csak a kezelhetősége és úttartása volt az átlag feletti, de a hátsó ülésein is sok helyet biztosított az utasoknak. és a 650 literes csomagtartója is kategóriaelső volt. Biztonsága is élvonalbelinek számított fél évszázaddal ezelőtt, ugyanis a karosszériája megerősített utascellával és gyűrődőzónákkal rendelkezett, a tankot védett helyre, az autó hátuljába tették, és biztonsági öv előkészítés is szériában járt hozzá. A tárcsafékek a féltengelyek belső oldalán voltak, amivel a rugózatlan tömeget csökkentették.

Karl-Günter Queißer már régi rajongója a típusnak, azóta kedveli, hogy 1970-ben a Volkswagennél kezdte a karrierjét a salzgitteri fényezőüzemben. Egy évvel később dolgozói kedvezménnyel vette meg a saját K70-esét, és most ő szervezte meg a típus 50. születésnapi ünnepségét Salzgitterben a rajongói klub többi tagjával együtt.

Queißer összesen három K70-est birtokolt az elmúlt 50 évben, de voltak egyéb Volkswagenjei is, a Golfnak például minden generációjából vett egyet. Jelenleg egy K70 LS-ből és egy vadonatúj, nyolcas Golfból áll a flottája, de már azt is elhatározta, hogy egy ID.3-ast is be fog szerezni hamarosan.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....