női autóvezetők
A női vezetők nagyon sokfélék, ezért változatos meglepetéseket tudnak okozni a férfiaknak. Bizony, a nemek harca az autóban is pattanásig feszülő helyzeteket tud produkálni. Ám a volán mögött ülő felé érdemes egyfajta alázatot mutatni, mert mégiscsak a sofőr kezében van az a bizonyos kormány, ami az életért felelős lehet.
A nők nagyobb része biztonságosan vezet, és kevesebb balesetet is okoz, mint a férfiak, mégis sokkal több bírálat éri őket. A járgány urai, amint átadták a slusszkulcsot, bizony, nem tudnak némán az anyósülésen utazni. Ráadásul néha olyan pontokat találnak el a megjegyzéseikkel, amik szó szerint bombát robbantanak a hölgyek beszédértésközpontjában.
Biztos? Először is, miért kell megkérdőjelezni a sofőr fejében működő térképet? Ráadásul, egy nő mindig tudja, mit akar, beleértve az útirányt is. Valószínűleg nem a leggyorsabb, nem a legpraktikusabb, nem a legkisebb forgalmú útvonalat választja, de tudja, mit miért csinál. Esetleg néhány üzletet is beépített a tervbe, csak erről még nem beszélt. Mivel pedig minden út Rómába vezet, bizonyára még onnan is hazatalál. Akkor meg minek kell piszkálni?
Nem részletezem a méretekről kialakult véleményeket, de ha a nő úgy ítéli meg, kicsi, felesleges felbosszantani. Jaj, az anyósülésen ülőnek, ha szekálja az alvó oroszlánt. Tudvalevő, hogy a hölgyek kissé nehézkesen parkolnak, ami köszönhető a gyengébb térlátásuknak is. Ezt pedig tetézheti az autó irányításával járó rutintalanság, vagy a kocsi méretének helytelen érzékelése. Ergo: totojázás a parkolóban. Legtöbb nő amiatt gurul tovább egy megfelelőnek tűnő hely mellett, hogy védje a férfiak által oly nagy becsben tartott jármű karosszériáját. Ezért a beszólásért legalább egy felnipadkázás jár.
Ez mekkora fatális tévedés! Elmegy az a járgány kettesben is mindenhova, legfeljebb a motor idegei pattanásig feszülnek, – nem mellesleg – az anyósülésen ülőé is. A nők egy része simán alacsonyabb sebességben felejti a kocsit, mert a legtöbbjüket nem érdekli a fogyasztás, meg a fordulatszám, vagy a motor állapota. A lényeg, hogy A-ból B-be biztonságosan el tudjanak jutni. A kor előre haladtával a hölgyek reakcióideje is lassul, ezzel együtt pedig a magasabb sebességbe kapcsolás is hosszabb időt vesz igénybe. Emiatt egyenesen arányosan több türelemre van szükség, nem megjegyzésekre. Legrosszabb esetben a szerelőre…
Na, ez az, amit senki sem dönthet el egy nő helyett. A gyengébb nem képviselői ugyanis a biztonságos távolságot tartják szem előtt, na meg azt is, hogy érdemes-e egy kockázatos előzésbe belemenni két perc előnyért. Legtöbben hosszú perceken át képesek halálos nyugalommal araszolni bárki után a forgalomban, akkor is, ha simán meg lehetne előzni. Ráadásul a hölgyek még csak nem is zsörtölődnek. Ez a beszólás azonban ki tudja ugrasztani a nyulat a bokorból, és jaj annak, aki kezébe akarja venni az irányítást egy nő helyett!
Valóban, a személygépkocsik vezetést segítő digitális és mechanikus rendszereinek az ismerete ritka női tulajdonság. Leginkább úgy jellemezném, hogy nincs, vagy egyes személyek nyomokban tartalmaznak ilyet. Ennek ellenére, nincs bosszantóbb annál, mint amikor – ezt például – egy férfi szóvá teszi. A megjegyzés hatására akár a legegyszerűbb vezetési és irányítási mechanizmusok is összekuszálódhatnak a sofőr fejében. Ez pedig menet közben veszélyes, nem is kicsit.
Ha tehát a férfiak úgy döntenek, hogy átadják a volánt egy nőnek, mindenre fel kell, hogy készüljenek. Mivel a gyengébb nem tagjai igencsak sokfajta képességgel vannak megáldva, ezért érdemes kétszer is meggondolniuk, milyen szavakkal illetik őket vezetés közben. A felmerülő helyzetek mérlegelése után javaslom a „Hallgatni arany” közmondás alkalmazását. Ezzel ellenkező reakciót csak a közvetlen, életet veszélyeztető helyzet elkerülése érdekében ajánlott megkockáztatni. De mint tudjuk, a hölgyek biztonságosabban vezetnek, mint a férfiak…
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!