Audi RS3

400 lóerős lett a frissített Audi RS3

2017.02.13.

Az ingolstadti kocsi megkapta a Győrben készülő TT RS motorját, így ez lett a legerősebb kompakt hot hatch.

Az Audi már a Genfi Autószalonra időzített világpremier előtt lerántotta a leplet az RS3 Sportback frissített változatáról. A legfontosabb változás a motorháztető alatt történt, ugyanis az ötajtós sportkocsi megkapta a TT RS részben könnyűfém, 400 lóerős motorját, amely 33 lóerővel erősebb a réginél. A 2,5 literes öthengeres ráadásul jobb gázreakciókkal és változatlan fogyasztással (8,3 l/100 km) is megörvendezteti a sofőrjét a gyári sajtóközlemény szerint.

A világ legerősebb öthengeres motorja kettős (szívócső és közvetlen) befecskendezéssel, változó szelepemeléssel és kisebb ellenállású, visszaváltáskor durrogó sportkipufogóval is gazdagodott. A remek hangú turbómotor legnagyobb nyomatéka 480 Nm, ami már 1700-as fordulatszámnál teljes egészében rendelkezésre áll.

Kézi váltó nincs a kocsihoz, kizárólag a frissített vezérlésű hétfokozatú S-tronic dupla kuplungos váltóval lehet majd rendelni az RS3-ast, és természetesen az automatikus, elektro-hidraulikus tengelykapcsolóval működő quattro összkerékhajtás is széria. A teljesítménytöbbletnek hála a kocsi százra gyorsulása 4,2-ről 4,1 másodpercre javult, az elektronikusan leszabályzott végsebesség 250 km/h, de kívánságra ezt 280 km/h-ra emelik.

Az első nyomtáv 20 mm-rel szélesebb, a hasmagasság 25 mm-rel alacsonyabb, mint a sima A3-asokon. Elöl 310 mm-es, nyolcdugattyús nyergekkel ellátott acél féktárcsák dolgoznak a 19 colos felnik mögött, de felárért a fáradásnak ellenállóbb karbon-kerámia fékeket is lehet rendelni.

A felfrissített RS3 Sportback-et az új első lökhárítóról a legkönnyebb megkülönböztetni elődjétől, megnövelték a légbeömlők méretét és a szplitter is feltűnőbb lett. Még a singleframe hűtőmaszkot is áttervezték, ugyanis fényes fekete méhsejt mintát és nagyobb, polírozott alumínium keretet kapott. Az alapáron LED-es fényszórók formája az frissített A3-asokéhoz igazodott, felárért a szembe jövőket kitakarni képes Mátrix LED technológia is rendelhető. Hátul is áttervezték a lámpákat, a lökhárítót, a diffúzort és a tetőszpojlert.

Belül rendelhető a digitális, virtuális műszerfal, amely RS-specifikus megjelenést kapott központi fordulatszámmérővel, váltásra figyelmeztető jelzéssel és keresztgyorsulás-mérővel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....
2025.12.27
Nagyon fontos, hogy előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget! ..
2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....