wörthersee
A szériaközeli Golf GTI Clubsport mellett egy sokkal elrugaszkodottabb, jövőbemutatóbb tanulmányautóval is meglepi a Volkswagen a Wörthi-tavi GTI fesztivál látogatóit. A szénszálas karosszériás Golf GTE Sport alig hasonlít a normál Golf modellekre, még az ajtó is felfelé nyílik, akárcsak az XL1-es modellen.
Elképzelhető, hogy a forma egyes elemeit majd a következő, nyolcadik generációs Golfon fogjuk viszontlátni pár év múlva. Belül is minden szénszál borít, a határozott oldaltartású kagylóüléseket a lehető leghátrébb helyezték el, hogy javítsák a súlyelosztást.
Magas konzol választja el a két ülést, ami szokatlan, de látványos megoldás. Hagyományos műszerfal helyett három digitális képernyőt építettek be a kormány mögé, amelyek egymás mögött helyezkednek el.
A kocsi hibrid hajtáslánca a hatfokozatú DSG váltóból, a Polo R WRC raliautó hozzá kapcsolt 1,6 literes, 300 lóerős turbómotorjából és két, egyenként 115 lóerős villanymotorból áll, amelyekből mindkét tengelyre jutott egy-egy darab.
Csak a benzinmotorral sem lenne gyenge az autó, de a villanymotorokkal a hibrid rendszer összteljesítménye már eléri a 400 lóerőt, a nyomaték pedig a 670 Nm-t. Az összkerékhajtású GTE Sport 4,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 280 km/h. Az európai mérési ciklus (amelyben a tisztán elektromos üzem lehetősége miatt a konnektoros hibridek a valósnál jobb eredményeket képesek elérni) szerint a kocsi átlagfogyasztása mindössze 2 liter/100 km, amibe az 50 kilométeres elektromos hatótávolságot is beleszámították.