sebességrekord
A 400 km/h sebesség sok ideig úgy tűnt, hogy áttörhetetlen fal lesz a közúti járművek között. Aztán a Bugatti megmutatta az 1001 lóerős Veyronnal (aminek a motorját a magyar Hanula Barna tervezte), hogy át lehet lépni ezt a határt is, és először 408-ra, aztán 431 km/h-ra javította a szériaautók világrekordját.
A motorkerékpárok között a mai napig nincs olyan, közúti forgalomban részt vevő szériagyártású jármű, ami képes lenne elérni a 400 km/h-t, de a Kawasaki megmutatta, hogy egy kis módosítással azért a csúcsmodell képessé tehető erre a mutatványra.
Kenan Sofuoglu török motorversenyző egy Kawasaki Ninja H2R nyergében ezt be is bizonyította, amikor 26 másodperc alatt felgyorsult 0-ról 400 km/h-ra az Izmit Öböl hídon, Törökországban. A Red Bull által szponzorált pilóta utólag azt nyilatkozta, hogy a 8799 méter hosszú híd a tökéletes helyszín volt a rekorddöntésre, amelyre egyébként négy hónapot készült.
A H2R Ninja motor nem volt szériaállapotú, a kompresszoros motorját 326 lóerőre húzták fel, ami 50 százalékkal több, mint amennyi a szériamotor teljesítménye. A Kawasaki pesszimistán azt hitte, a motor tudása „csak” 380 km/h-hoz lesz elég, de végül a harmadik próbára összejött a vágyott 400 km/h.