Audi
Hivatalosan is bemutatkozott az Audi A3-as legerősebb változata, az RS3 Sportback. A 367 lóerős hot hatch-nek mindössze 4,3 másodpercre van szüksége álló helyzetből a 100 km/h eléréséhez, ezzel nemcsak 7 lóerővel erősebb, de 0,3 másodperccel fürgébb is a legfontosabb konkurensénél, a 360 lóerős, szintén összkerék-meghajtású Mercedes A45 AMG-nél. Az Audi végsebessége 250 km/h, de a leszabályozás nélkül is kérhető, ekkor csak 280 km/h-nál ér véget a gyorsulás.
Az MQB padlólemeznek és az aprólékos tömegcsökkentésnek köszönhetően az új RS3-as 55 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, mint elődje, így most 1520 kilogramm. Kezdetben csak ötajtós karosszériával lehet majd megvásárolni az A3-as modellszéria zászlóshajóját, de hamarosan a győri gyártású négyajtós karosszériával is bemutatkozik majd a sportmodell, hogy a Mercedes CLA45 AMG-nek is konkurense lehessen.
Az RS3 Sportback már a külsejében is különbözik a 300 lóerős S3 Sportbacktől. Az erősebb, öthengeres változat kiszélesített sárvédőket, küszöböket, egyedi, matt alumínium színű, méhsejt mintás hűtőmaszkot, agresszívebb lökhárítókat, a légbeömlőikben pedig matt alumínium pengéket kapott, de a 19 colos felniket is áttervezték. Hátul diffúzor került a lökhárítóba, amelyből két ovális kipufogón át távoznak az öt hengerben képződő égéstermékek. A sportkipufogó rendszer gombnyomásra kinyitja a csappantyúit, amitől még sportosabbá válik a hangja.
Az RS3-as motorja az elődből átvett EA855 jelzésű 2,5 literes, öthengeres, benzines turbómotor, amely talán a legszebb hangú turbós Audi-motor az RS6 V8-asa után. A keresztben beépített öthengeres 27 lóerővel lett erősebb az előző RS3 erőforrásánál, amit egy új, 1,3 bar töltőnyomást biztosító turbófeltöltő beépítésével értek el. A motor nyomatéka 465 Nm, amit 1625 és 5550-es fordulatszám között folyamatosan lehet használni. Kizárólag duplakuplungos S tronic váltóval és Haldex-kuplungos quattro hajtással lehet majd megvásárolni az RS3-ast. A hátsó tengelyre akár a nyomaték 100 százaléka is kerülhet, de alaphelyzetben is 50 százalék jut ide. Kanyarban az ívbelső kerekek fékezgetésével segíti az elektronika a kocsit abban, hogy semlegesen vegye a fordulókat.
Elöl 370, hátul 310 mm átmérőjű fékek felelősek a kocsi hatásos lassításáért, de elsőként az alsó-középkategóriában akár karbon-kerámia rendszer is kérhető, amely jóval később mutatja a fáradás jeleit, ezért versenypályára is jobban alkalmas. Alaposan megváltoztatták az S3-asból ismert futóművet: az RS3 elöl 24, hátul 4 mm-rel szélesebb nyomtávot, feszesebb hangolást és felár ellenében adaptív lengéscsillapítást kap.
Belül az alcantara borítású, lapos aljú sportkormány a legfontosabb különbség az S3-ashoz képest, de extraként szénszálvázas RS kagylóülések is rendelhetőek, amelyek egyenként 7 kilogrammal könnyebbek a normál sportüléseknél. Az RS3 Sportback-et jövő tavasztól lehet megrendelni, az első példányok majd nyáron érkeznek meg a tulajdonosokhoz, feltehetően az Audi győri gyárából.