GMC

30 évig volt a világ leggyorsabb pickupja – GMC Syclone

2021.11.10.

Azt mindig illik tudni, hogy egy adott kornak melyik volt a leggyorsabb autója, de mi van a pickupokkal, ahol egyeduralkodó volt egy GMC harminc éven át?

1991-ben, amikor bemutatták a GMC Syclone-t, még nagyon más idők jártak. Még nem akart mindenki haszongépjárművekkel járni a közúti forgalomban, noha Amerikában már akkor is bőségesen virágzott a pickup kultúra. Az viszont még arrafelé is szokatlan volt, hogy egy 280 lóerős, 4,3 literes, turbós V6 motort dobjanak egy pickup orrába. Nem véletlen, hogy a GMC Syclone 30 évig volt a világ leggyorsabb pickupja, ezzel pedig csatlakozott azon autócsodák nem túl népes sorába, amik évtizedeken keresztül képesek voltak valamilyen rekordot fenntartani.

Ma már persze nem akadnánk fent a 4,3 másodperces 0-100-as gyorsuláson, ahogy a 12,9 másodperces negyedmérföld sem tűnne ki az egyre gyarapodó, és egyre gyorsabb, egyre erősebb városi terepjárók, crossoverek, SUV-k tömegéből. Akkoriban viszont szupersportautókat vert el kőkeményen a GMC Syclone. Rövid váza alatt a Chevrolet Astro kisbusz összkerékhajtása dolgozott, és egészen a Ram 1500 TRX érkezéséig nem volt ellenfele.

Eredetileg a General Motors elvetette egy nagy teljesítményű platós ötletét, hiszen nem látták értelmét, hogy szuperautókkal versengjenek. Ugyanakkor egy bizonyos Kim Nielsen, aki akkoriban a GM-nél dolgozott mérnökként, kitartott a projekt mellett, annak ellenére, hogy tisztában voltak vele: egy ilyen fejlesztés 7 évet és 200 millió dolláros költséget emészt fel. Hogy begyorsítsa a projektet, Nielsen felkért két tapasztalt céget is, hogy megmérkőztesse őket. Mind az ASC/McLaren, mind a Production Automotive Services (PAS) előállt a saját ötleteivel, és a legjobb terv elkészítője kapta meg a szerződést.

Végül a PAS jött ki győztesként, így ők végezhették a fejlesztést, az emissziós és megbízhatósági teszteket, és végül ők is építhették meg az autót. Végül a Syclone egy rétegmodell maradt, meglehetősen karcsú eladási adatokkal. 1991-ben 2995 darabot, míg egy évvel később mindössze 3 darabot gyárottak belőle. Ettől függetlenül már senki sem veszi el tőle a címet, hogy 30 éven keresztül volt a világ leggyorsabb pickupja, és ettől a ténytől máris az egekben van a használt változatok ára.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.02
Nézze meg a videót! ..
2022.12.02
A jelenleg még Slovnaft Polska márkanév alatt működő töltőállomásokkal együtt a Mol csoport csaknem....
2022.12.02
100 millió eurós beruházást terveznek Gubenben – írja az automobilwoche.de   ..
2022.12.02
A HUMDA Zrt. Zöld Busz Program Demonstrációs Mintaprojektjében egy hónapon át elektromos meghajtású....
2022.12.02
Az új ferdehátú limuzin, amelyet a szaksajtó akkoriban a "világ legbiztonságosabb autójaként"....
2022.12.02
Halálos kimenetelű közúti közlekedési baleset történt 2022. december 2-án 11 óra 48 perckor a 4-es....
2022.12.02
Dr. Nagy Gergely soha nem gondolkodott Lexusban. Egyetlen találkozás elég volt azonban, hogy a....
2022.12.02
Az Audi Hungariánál jelenleg egy gyártósoron készülnek az Audi Q3, Q3 Sportback, valamint a TT....
2022.12.02
Eladásainak 12 százalékos novemberi növekedéséről számolt be pénteken a svédországi székhelyű,....
2022.12.02
A Budapesti Rendőr-főkapitányság gazdasági megfontolásból idén nem állítja ki a Teve utcai....