BMW M4 CS VR46
A BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás a dingolfingi gyárban lát napvilágot, kétféle jellegzetes dizájnváltozatban: Sport és Style. A „Doktor” személyesen is kivette a részét a kétféle változat megtervezéséből. Mindkettő 46 darabos limitált szériában készül el. A legendás szám, amely az évtizedek során Valentino Rossi védjegyévé vált, a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás karosszériáján és utasterében számos helyen visszaköszön, így például az ajtókon és a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tetőn is.
A BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás tulajdonosai további két, egyedülállóan exkluzív élménnyel is gazdagabbak lesznek: ezek egy személyes találkozó Valentino Rossival a VR46 Motor Ranch-en, a versenyző Tavullia városában található otthonában, valamint egy BMW M vezetéstechnikai tréning a Misano World Circuit Marco Simoncelli versenypályán.
„Nincs még egy márka, amelynek génjei olyan mélyen a motorsportban gyökereznének, mint a BMW M esetében. Büszke vagyok arra, hogy a divízió gyári pilótája lehetek és így én is osztozhatok e szenvedélyben. Az pedig, hogy elkészült egy különleges VR46 kiadás, amelynek tervezési folyamatában én is a kezdetektől jelen voltam, kiváltképp büszkévé tesz. Fantasztikus érzés lesz a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadást az utakon, később pedig a versenypályákon is viszontlátni” – mondta Valentino Rossi a különkiadásról és a BMW M divízióval való együttműködéséről.
Az egyik leginkább szembetűnő újítás, amelyben a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás különbözik a BMW M4 CS modelltől, az a kétféle exkluzív BMW Individual karosszériafényezés.
A BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás lüktető szíve egy 3.0 liter hengerűrtartalmú, magas fordulatszám-tartományig kalibrált, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, amelyet az első naptól kezdve a versenypályás használat sajátosságai szerint fejlesztettek tovább a mérnökök. Első lépésként 2,1 barra növelték a két darab egycsatornás (MonoScroll) turbófeltöltő maximális töltési nyomását, majd a motorvezérlő elektronikában eszközöltek néhány típus-specifikus fejlesztést. A modell maximális teljesítménye így 405 kW / 550 lóerő, amelyet nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó, M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű továbbít az úttestre.
Az azonnal felépülő teljesítmény és a soros hathengeres benzinmotor magas fordulatszám-tartományig kalibrált kialakítása lélegzetelállító gyorsulási értékeket garantál. A különkiadás mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a 200 km/órás sebességet pedig nulláról 11,1 szekundum alatt éri el.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!