Használtautó vásárlás előtti átvizsgálás

2,8 millióért nem lesz jó coupé Audid

2024.09.09.

Ott kell lenned, hogy elhidd?

Vannak, akik még hiszek a mesékben. Elhiszik például az is, hogy a kicsivel hárommillió alatt hirdetett A5-ös Audi bármire is használható. Hogy ennyiért épkézláb prémium autót lehet venni. Nem. És a használtautó átvizsgálás arra is való, hogy ezt a téveszmét szerte foszlassuk.

Amúgy lehetne 2,8-ért coupé Audid…

…csak nem olyan, ahogyan azt elképzeled. Hiába írjuk 10 éve a cikkeket, hiába a valóságot keményen kimondó több tucatnyi autószerelő tiktokker, sokan nem látják, hogy ezek a prémium autók éppen azért olyan olcsók, mert minden pénzt is rá kell locsolni. Állva, lábon, menetképesen is gazdasági totálkárosak és a vételárat legalább még egyszer rá kell locsolni, hogy legalább a műszaki vizsgabázis utcájába be lehessen hajtani vele.

Elöljáróban csak annyit: lehet 2,8 millióért Audit venni, de az olyan is lesz. Egy veszedelem!

Kezdjük talán a karosszériánál!

Nem volt korábban annyira összecsukva, mint amire általában az ilyen háromajtók sport(os) kocsiknál számítunk, de azért a teljes baloldala és a motorház fedél már javítva volt. A bal hátsó sárvédő javítása nem sikerült annyira jól, mert a kerékjárati ívben tisztességes rozsdásodás volt már látható.

A két első, egyébként xenon-fényszóró már nem a gyári alkatrész, utángyártott, de legalább nem kínai darabok. Cserébe a baloldali nem világít, csak reménykedni lehet benne, hogy egy (párban) elvégzett fényforrás cserével megoldódik a dolog és nem a trafó adta meg magát.

A xenonlámpákhoz persze lámpamosó is tartozik, de az már ki tudja mióta nem működik.

Maga a kasztni persze ütött-kopott. Kavicsos lökhárító és motorház, még a tetőlemez első éle is össze volt verve. Az első vészhárító lógott is, a hátsó deformált és fénysérült volt. A jobboldali küszöb felakadt valamire és behorpadt.

Jaj, ki ne felejtsem, hogy jó, leharcolt verdához méltóan a tükörházak is kaptak már az élettől.

Röviden: kis lakatolás, kis műanyagozás, a lámpák és lámpamosók rendbetétele, egy telifény és máris kész. Másfél millió legalább.

Az utastér

A baloldali ajtókárpit kartámasz részén a műből kirepedezve. A középkonzol hátsó burkolata letörve. A műszerfal alsó részén egy ipari kétállású kapcsoló, fogalmunk nincs mire való. A baloldali napellenző tükre összetörve.

És minden kosz és elhanyagoltság. Hiába az egykor menő fekete bőrkárpitozás, mindez már a múlt.

Van egy műszerfali kijelző hiba is, de ki számolja?

Na és hogy muzsikál a 2.7 TDI?

Kezdjünk egy érdekes hibakóddal: „levegőszűrő áthidaló csappantyúszelep szakadás”. Ez a szelep azt szolgálja, hogy ha eltömődne a levegőszűrő, akkor egy megkerülőszelep kinyit, így a motor levegőhöz jut. Nekünk az volt az érzésünk, hogy ez a szelep akart, de nem tudott működésbe lépni, ergo a szűrőt évek óta nem cserélték ki.

Volt még ezen kívül egy kipufogó hőmérséklet jeladó szakadás, ezzel sem foglalkoztak. Aztán a kocsi gázadásra olyan füstöt eregetett, hogy Greta Thunberg azonnal bezúzatná a kocsit. A porlasztók mellett mind a 6 helyen ömlött az olaj, a vezérműlánc pedig csattogott, mint az elszabadult redőny a szélviharban.

Tovább is van, mondjam még?

A diagnosztikában a részecskeszűrő nyomáskülönbsége persze állandó 0 volt, tehát a DPF, mint olyan át lett furkálva, vagy ki lett verve úgy, ahogy volt.

Pótolhatatlan veszteség, már ha az ember 3 milliót tud autóra költeni és többet nem. Mert kapható hozzá persze gyári és utángyártott is, de még az utóbbi is 400.000,- a gyári egy millióval több…

Utolsó regenerálás 22.044 km-rel ezelőtt

A műszerfalon persze világít a check engine és időszakos szerviz után is szinte ordít a kocsi.

Röviden: induljunk egy vezérléscserével, vegyük ki a porlasztókat és cseréljünk alattuk tűzkarikát, összes szűrő, motorolaj, megkerülőszelep csere, ugye a részecskeszűrő és ne bízzunk a csodában, a multitronic váltó olaját is dobjuk le. Egy igényes szervizben máris ottmarad még kétmillió.

Fék és futómű

Gyorsan essünk túl a gumikon. Igen, cserélni kell ezeket is, mert profilmélységük alig haladja meg az 1 mm-t. 225/50R17 méretű abroncsokról van szó, amit az autóhoz méltó minőségben nagyjából 200.000,- Ft-ért szerezhetünk be.

A fék hátsó felni fénysérült, a bal első peremsérült volt. Oda se neki!

Az Audik első futóművének diszkrét bája, hogy méregdrága alumínium alkatrészekkel vannak megtervezve. Szilenteket nem nagyon lehet cserélni, pedig a felső-hátsó csillapítók már szakadtak voltak. Ennek a szerelése sem egyszerű, mert az alu anyagba szépen belerohad az acélcsavar, a TikTokon késhegyre menő viták folynak ennek a szereléséről. Minden esetre félmillió alatt nem lesz jó a felfüggesztés és természetesen nem gyári alkatrészekről beszélünk!

Fékhatásunk ugyan volt még, de a tárcsák elöl-hátul a végüket járják. És mint az közismert, a fék a legfontosabb alkatrész, biztosan nem lehet sokáig így hagyni, főleg, hogy már a műszerfalon is jelzi az autó a betétek kopását és ezek a tárcsák már nem bírnak el egy új betétet. A fékjavítást is számoljuk utángyártott elemekkel, ez az alsó polcról válogatva is újabb 200.000,- Ft.

És a végére egy jó hír

A kocsiban tényleg „csak” 298.000 km van.

Számoljunk!

Másfél lenne a karosszéria, 200-200 a gumi és a fék. 500-at saccoltunk a futóműre és a motor környéki dolgok is elvisznek még két egyenest. Óvatos becsléssel 4,4 millió amit rá kellene költeni az autóra. Így kicsivel 7 millió felett lehet is egy patent, 14 éves 300.000 km-t futott Audink. És ez a realitás.

Ügyfelünknek ezt a pénz nem kellett elköltenie, nem veri a fejét a falba vásárlás után, hogy mibe nyúlt, mert okos volt és rendelt egy vásárlás előtti használtautó vizsgálatot tőlünk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.19
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.09.19
Az újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos személygépkocsik száma több mint másfélszeresére....
2024.09.19
Szárnyal a Nyugat által szankcionált orosz autópiac, amely a múlt hónapban a személygépkocsik....
2024.09.19
Jövő augusztusban a gyorsaságimotoros-világbajnokság, júliusban pedig a Superbike-vb fordulóját is....
2024.09.19
Igazi sikertörténet az X2, amelyből az első sorozat néhány éve alatt már 390 ezer talált gazdára.....
2024.09.19
Békéscsaba izgatottan készül a 27. Csabai Kolbászfesztiválra, amelyet idén október 24-27. között....
2024.09.19
Minden eddiginél kifinomultabb rendszert dolgozott ki a Toyota arra, hogy a felhasználók ne....
2024.09.19
A Dunán és mellékfolyóin érkező rendkívüli árhullám miatt összefogásra van szükség annak érdekében....
2024.09.19
A LEGO Csoport és a Formula 1 a mai napon bejelentette új, hosszútávú partnerségét, amivel céljuk,....
2024.09.19
A világszerte rohamtempóban terjeszkedő BYD felvásárolt egy német autóipari elosztóhálózatot, hogy....