Genfi Autószalon

27 év után itt az első turbós Ferrari

2014.02.12.

A legendás F40 után bő negyed századdal ismét turbómotoros autót alkotott az olasz gyártó. A felfrissített Californiának nem csak a technikája, hanem a formája is megújult.


A California T nevében a T betű a turbófeltöltésre utal. A kocsi orrában ugyanis a 4,3 literes szívómotor helyett egy 3,8 literes, dupla turbós V8-as dolgozik, amely közeli rokonságban áll a Maserati Quattroporte szintén 3,8 literes motorjával. A Ferrariban azonban 3799 helyett 3855 köbcentiméter a hengerűrtartalma, és nemcsak nagyobb teljesítményű (530 helyett 560 lóerő), és nyomatékú (650 Nm helyett 755 Nm), de a start-stop rendszernek hála takarékosabb is (11,8 helyett 10,7 literes az átlagfogyasztás). A kabrióhoz jobban illik az is, hogy pörgősebb lett a motor, a legnagyobb teljesítményét 6500 helyett 7500-as fordulatszámnál adja le.

A frissített Californa 0-100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 312 km/h, előbbi adat hajszállal jobb a régi szívómotoros California értékénél. A kocsi fogyasztása a kisebb hengerűrtartalmú feltöltött erőforrásnak köszönhetően 15 százalékkal javult az elődhöz képest.

Átdolgozták a futóművet is, új rugókat és kétszer gyorsabb reagálású, mágneses elven működő adaptív lengéscsillapítókat építettek be, emellett a kormányzást is közvetlenebbre áttételezték.

Amihez nem nyúltak, az a 14 másodperc alatt nyíló/záródó keménytető. A kocsi méretei nem változtak, de az orrát teljesen áttervezték az F12 és az FF stílusában, hátul pedig a diffúzort cserélték le egy hatékonyabbra.

Átdolgozták a műszerfalat is, új a 6,5 colos érintőképernyő és a fedélzeti infotainment rendszer. Újdonság a Turbo Performance Engineer nevű szeparált érintőképernyő, amely a motor aktuális adatait mutatja. Természetesen nem maradt ki a versenypályára való Race üzemmód és a rajtautomatika sem. Az újjávarázsolt California a márciusi Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.09.25
Megrendülten tudatjuk, hogy életének 84. évében elhunyt dr. Németh Kálmán gyémántdiplomás okleveles....
2023.09.25
A rendezvény első napja rengeteg programot kínál gyúróversenytől a koncertekig. ..
2023.09.25
A klasszikus formavilág és a legmodernebb technika bravúros mérnöki ötvözete az IAA Nemzetközi....
2023.09.25
Jövőre új autópálya matrica kategóriát vezetnek be Ausztriában: az egynapos matricát, amelynek ára....
2023.09.24
Korrekt eljárás a kereskedőtől. ..
2023.09.24
Egy újabb apró, de fontos lépéssel került közelebb Budapest a fenntarthatóbb városi életmódhoz. A....
2023.09.24
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Vannak még csodák. ..
2023.09.24
Épp 40 éve, 1983. szeptember 14-én súlyos magyar autóbusz-baleset történt Graz közelében. A....
2023.09.24
Megnyerte a gyorsasági kamion Európa-bajnokság Le Mans-i hétvégéjének vasárnapi első futamát Kiss....
2023.09.24
Az AvtoVAZ alelnöke "drámai munkaerőhiányról" beszélt legutóbbi nyilatkozatában. A szakember....