Toyota Motor Company

2030-ra évi 5,5 millió elektromos jármű eladásával számol a Toyota

2017.12.27.

Ezen belül évente 1 millió tisztán elektromos hajtású gépkocsit kívánnak értékesíteni. 

A Toyota korábban azt tűzte ki célul, hogy 2020-ra világszintű értékesítésének minimum 50%-át tegyék ki a hibridek. A megfogalmazásakor ambiciózusnak tűnő célt azonban várhatóan már sokkal korábban eléri a világelső autógyártó vállalat, ezért még ennél is előremutatóbb célkitűzéseket fogalmazott meg magának. Ezek szerint legkésőbb 2025-re a Toyota és Lexus modellkínálatának minden tagjánál elérhetővé válik a részben vagy teljesen elektromos meghajtás. Ha ez nem volna elég, a Toyota csoport 2030-ra évente több, mint 5,5 millió, részben vagy teljesen elektromos üzemű járművet, ezen belül 1 millió emissziómentes gépkocsit kíván értékesíteni.

A Toyota elektromosjármű-stratégiájának középpontjában a hibrid elektromos járművek (HEV), a hálózatról tölthető hibrid elektromos járművek (PHEV), az akkumulátoros elektromos járművek (BEV), valamint az üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) fejlesztésének és piaci bevezetésének számottevő mértékű felgyorsítása áll.­­­

A Toyota 2015 októberében hirdette meg 2050-es környezetvédelmi kihívását, amelynek célja a lehető legnagyobb mértékben csökkenteni az automobilok gyártásához és használatához kapcsolható negatív hatásokat, valamint hozzájárulni egy fenntartható társadalom megteremtéséhez. Ami a még jobb autókat illeti, a Toyota célja, hogy az új modelljeire vonatkozó globális átlagos CO2-kibocsátást a 2010-es értékek egy tizedére csökkentse! A mostani bejelentés ennek a feladatnak a megvalósítását célzó, közép és hosszú távú kezdeményezés egyik fő oszlopa.

Zéró kibocsátású gépkocsik

A Toyota felgyorsítja az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) elterjedését. Ennek érdekében a 2020-as évek elejére több mint 10 BEV típust hoz forgalomba, először Kínában, majd fokozatosan bevezetve a technológiát további piacokon is, Japántól Indián és az Egyesült Államokon át Európáig.  Az FCEV modellkínálatot a 2020-as évek során a személygépkocsik és a haszonjárművek terén egyaránt kibővítik (jelenleg a Toyota az egyetlen autógyártó a világon, amely sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás személyautót, buszt és targoncát is kínál, miközben folynak a technológiával hajtott kamionok kapcsán tett fejlesztések és tesztek is).

Hibrid elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid elektromos járművek

A HEV modellkínálat is bővülni fog, köszönhetően a jelenlegi Priusban és további modellekben is megtalálható Toyota Hybrid System II továbbfejlesztésének, az egyes típusoknál bevezetésre kerülő nagyteljesítményű változatoknak, valamint a bizonyos modellekhez elérhető, egyszerűsített hibrid rendszerek fejlesztésének - mindezeket az eltérő ügyféligényeket szem előtt tartva vezeti be a Toyota.

Emellett a 2020-as években PHEV kínálatát is bővíteni szándékozik a vállalat. Az akkumulátor az elektromos meghajtású járművek meghatározó technológiája, amely azonban az energiaűrűség, a tömeg/méret arány valamint a költségek terén jelentős korlátokat állít a BEV járművek terjedése elé. A Toyota ezért gőzerővel dolgozik az új generációs szilárdtest-akkumulátorok kifejlesztésén, amelyeket már a 2020-as évek első éveiben piaci forgalomba kíván hozni. Ezen túlmenően a Toyota és a Panasonic útjára indította az autóipari felhasználású prizmatikus akkumulátorcellák közös gyártására vonatkozó megvalósíthatósági tanulmányt. Az együttműködéstől a felek azt remélik, hogy a létező legkiválóbb autóipari prizmatikus akkumulátort állíthatják elő, és hosszú távon hozzájárulhatnak az elektromos járművek népszerűsítéséhez általában, illetve a Toyota kínálatában egyaránt.

Ezen túlmenően a Toyota arra törekszik, hogy az elektromos járművek széles körű elfogadását és alkalmazását elősegítő közösségi infrastruktúrát hozzon lére. Ide tartozik az akkumulátorok újrahasznosítását és újrafeldolgozását egyszerűsítő rendszer kidolgozása, valamint a plug-in töltőpontok, illetve hidrogéntöltő állomások hálózatának megteremtése, a kormányzati szervek és partnervállalatok aktív részvételével és együttműködésével.

A Toyota hosszú ideje élen jár a környezettudatos autógyártás terén, a mai napig több mint 11 millió részben vagy teljesen elektromos gépkocsit értékesített világszerte.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.08
Mivel kamera rögzítette a felháborító esetet, vélhetőleg a rendőrség reakciója most sem marad majd....
2025.02.08
A sorozat történetének első kínai versenyzőjét, Csou Kuan-jüt tartalékpilótának szerződtette a....
2025.02.08
A Datahouse adatai szerint 2024 első kilenc hónapjában 107 ezer 445 új személygépkocsit és....
2025.02.08
Az M0-s autót és a 11-es főút budakalászi turbó körforgalmánál rögzítettek érdekes jeleneteket a....
2025.02.08
Az erdélyi város vezetése első Park & Ride parkolóban a belvárosinál alacsonyabb....
2025.02.08
60 év után újra az abszolút győzelmi trófeáért fog harcolni az Aston Martin Le Mansban. Nem....
2025.02.07
Nincs új a nap alatt, megint bővült a kétmotorosok mezőnye, ami továbbra sem népes. ..
2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....