eredmények
Josinobu Abe elnök-vezérigazgató bevezetőjében elmondta, 2020-ban ünneplik a Suzuki alapításának 100. évfordulóját. Nagy utat jártak be, amíg a szövőszék készítéstől eljutottak az autó, motor- és hajómotor gyártásáig. Száz év sikerének titka a folyamatos megújulás, s az, hogy a vásárlók igényeire mindig tekintettel voltak.
Képernyőfotó: így követték az újságírók a Magyar Suzuki vezetőinek tájékoztatóját.
2020-ban a termelés új korszaka kezdődött az üzemben, mivel az európai piacra már kizárólag hibrid modelleket gyártanak Esztergomban - közölte. Beszélt arról is, hogy tavaly áprilistól a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja. A nagymértékben automatizált elosztó- és raktárbázisból hetente átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 országba 5 kontinens disztribútorainak.
Az eredményeket Krisztián Róbert, kereskedelemért és értékesítésért felelős operatív igazgató ismertette.
A Magyar Suzuki 2019-ben 194 447 járművet adott el 123 országban, ezzel 13,13 százalékkal növelte értékesítéseit az azt megelőző évhez képest. Világszerte összesen 185 002 Esztergomban gyártott személygépkocsi – 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-CROSS - talált gazdára az elmúlt évben. A vállalat tavaly magabiztos 16,32 százalékos részesedéssel vezette a hazai autópiacot, ezzel negyedik éve uralva a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki Zrt. 2.409,6 millió euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet.
Gyártás maszkban
A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét egyértelműen a Vitara volt, 12 106 darabot regisztráltak a modellből 2019-ben január 1-je és december 31-e között. A közönségkedvenc széria több mérföldkövet is elért tavaly. Elkészült ugyanis a félmilliomodik Vitara, és a vállalat megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását is a modellből. Sőt, az idei évben kizárólag hibrid meghajtású Vitara és SX4 S-CROSS személygépkocsik készülnek Esztergomban az Európai Uniós piac számára. A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 9 246 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2019 év végéig. Ez ebben a kategóriában az összes értékesített autó (42 680 db) 21,66 százaléka, a modell így az 1. helyen áll ebben a szegmensben.
Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény
A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, de a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 33 867 motort és 6 003 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 567 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1 469 hajómotort exportált 2019-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába. A Magyar Suzuki Zrt. motorkerékpár-üzletága immár ötödik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 575 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba a tavalyi évben Magyarországon 24 százalékkal növelve értékesítéseit. A magyarok legkedveltebb Suzuki új motorkerékpár modellje, a V-Strom 650, az összes Magyarországon regisztrált motor TOP 3-as listájába is bekerült. A Magyar Suzuki Zrt. 2019-ban 123 ország számára értékesített autót, motort és hajómotort, Magyarországot is beleértve.
Képernyőfotó
Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. tavaly 23 százalékkal növelte a belföldi értékesítésből származó nettó árbevételét, az exportértékesítésből eredő nettó árbevétel is 23,5 százalékkal emelkedett – fogalmazott a vállalat HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgatója. Fejesné Gyurján Ildikó elmondta, a társaság csaknem 2,41 milliárd euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt.
Urbán László vezérigazgató-helyettes úgy fogalmazott, a vezérigazgató és kollégái beszámolói alapján egyértelmű, hogy a Magyar Suzuki nagyon sikeres évet zárt 2019-ben. A fejlődés, a sikerek és a növekedés éve volt a tavalyi – fűzte hozzá.
A Magyar Suzuki küldetése, hogy ügyfeleink igényeire koncentrálva értékes termékeket hozzunk létre, s biztosak vagyunk abban, hogy ezzel megkönnyítjük az életüket – mondta Urbán László. Az állandó innováció valamikor forradalmi technológiákat jelentett, s valamikor pedig praktikus, mindennapi megoldásokat.
A vonal túlsó végén Urbán László
Idén tavasszal sok minden megváltozott, a vírushelyzet komoly terheket rótt minden szektorra, kollégáinkkal, partnereinkkel azonban felkészültünk arra, hogy kezeljük a piaci és gazdasági körülményeket – mondta a vezérigazgató-helyettes.
Reményét fejezte ki, hogy a válsághelyzet nem lesz elhúzódó, s akár egy éven belül stabilizálódhat a helyzet, a magyar és az európai gazdaság. Így év végére a piac is visszatérhet a korábbi szintre. Ehhez azonban szükség van keresletélénkítő gazdaságpolitikára.
Újságírói kérdésre kifejtette, a társaság középtávon nem számít a tisztán elektromos autózás széleskörű elterjedésére, ezért a hibrid megoldásokat fejlesztik.