eredmények
Kezdettől fogva világos volt, hogy a GM eredetű modellek idővel kikopnak a választékból és átadják a helyüket a PSA platformon készülő újdonságoknak és ebben a folymatban a tavalyi év már komoly változásokat hozott. Az év második felében elköszönt a Mokka, a – magyar szempontból különösen fontos – Astra szedán, és nincs már a kínálatban az eredeti Zafira, ahogy az ADM és a Cascada sem. Ugyanakkor tavaly - igaz csak az év végén – elindult az igazi változás az új Corsa megjelenésével.
Bakai Gergely, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója.
„A tavalyi évben komoly sikerként könyveljük el, hogy szinten tudtuk tartani eladásainkat, bár így nem tudtunk a piaccal együtt növekedni, ami érződik a piaci részesedésünkben is” – mondta Bakai Gergely, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „ Az elköszönő ötödik generációs Corsa szegmensében második lett és a két Astra együttesen ugyanígy szerepelt a kategóriájában, de a szedánból már közel ezer darabbal kevesebb jutott a piacra, mint egy évvel korábban és a sikeres Mokkából is hiányzott több száz. Ha csak ebből a két kifutó modellből lett volna elég, az plusz 1.300 Opel eladást jelentett volna, ami az eladási rangsorban a harmadik helyre lett volna elég. A modelpaletta változása ugyanakkor korszerűbb, kisebb károsanyag kibocsájtású Opelek megjelenését hozta és hozza az idei évben is, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a januártól életbe lépett szigorú európai környezetvédelmi szabályozásnak a márka meg tudjon felelni.”
2020 az elektrifikáció, az emisszió csökkentés és Opeles újdonságok jegyében indul. Az első Magyarországon is még az első negyedévben bemutatkozó újdonság a Grandland X Hybrid4, azaz az elektromos négykerékhajtást is tudó plug-in-hibrid változat. Az első negyedév végén megjelenik itthon az Corsa-e, a teljesen elektromos hajtású kisautó és a többi idei újdonság is – egy kivétellel – az elektromos hajtásról (is) szól. A sokat emlegetett Mokka utód teljesen elektromos és hagyományos meghajtással jelentkezik az év vége felé. Ugyancsak „e” változatban is piacra kerül a Vivaro illetve a Zafira Life. A Brüsszeli nemzetközi autószalonon a múlt héten volt a világpremierje az Opel új zászlós hajójának, a megújuló Insigniának – mindjárt 230 lóerős, kétliteres benzinmotorral, négykerék hajtással és 9 fokozatú automata váltóval. A megújult Insignia az év közepére várható.
A változásokból az Opel szentgotthárdi gyára sem maradt ki, ahol közel egyéves előkészület után január 9-én megkezdődött a PSA csoport PureTech háromhengeres turbo benzinmotorjának a sorozatgyártása. A kezdeti kapacitás évi 350 ezer darab. Az új szentgotthárdi projekt beindítása összhangban van a növekvő piaci igényekkel, amelyek jelentős részben abból erednek, hogy az új Opel/Vauxhall modellek PSA platformokra és technológiákra épülnek. A rendkívül hatékony, négyszeres „Év Motorja” győztes motorcsalád is hozzájárul a CO2 kibocsájtás csökkentéséhez, az előző generációhoz képest a PureTech benzinmotorok fogyasztása 4%-al kevesebb. Az Opel Szentgotthárd üzemét - amely több, mint 27 éves múltra tekint vissza – 38 millió euros beruházással átalakították az új motorok gyártásához. Az átalakítást túlnyomó részt a gyár saját embereivel és erőforrásaival oldották meg, ráadásul úgy, hogy közben ott készültek a korábbi motorvariánsok is.