Audi A8

2016-ban jön az új Audi A8

2014.08.06.

Az első olyan Audi lesz, amelyet teljes egészében a 2013-ban kinevezett fejlesztési igazgató, Dr. Ulrich Hackenberg irányításával fejlesztenek ki.

Hackenberg és a frissen kinevezett Audi dizájnigazgató, Mark Lichte célja, hogy a következő, házon belül D5-ös kódnéven fejlesztett Audi A8-as letaszítsa a trónról a Mercedes-Benz S-osztályt mind a megjelenését, mind a tudását tekintve.

A Car magazin jól informált tudósítója, Georg Kacher arról értesült, hogy öt formaterv jutott el az igazgatótanács elé: kettő az Italdesign-ból kivált Fabrizio Giugiaro műve, egyet Wolfgang Egger, az Italdesign jelenlegi vezetője, egyet Stefan Sielaff, a Volkswagen-csoport potsdami fejlett dizájnstúdiójának vezetője, egyet pedig Mark Liche, az Audi dizájnigazgatója készített.

Állítólag Sielaff tervét fogadták a legjobban az igazgatótanács tagjai, de a végső kidolgozás minden bizonnyal Mark Lichtére és csapatára hárul majd. Jól informált forrásokra hivatkozva azt írja Kacher, hogy a formaterv a brit eleganciát az olasz sportossággal és a német masszivitással ötvözi. Kisebb lesz a singleframe hűtőmaszk, szebben kidolgozott a hátsó rész, kupésabb a tető, és esztétikusabbak az arányok.

Bár eredetileg úgy tervezték, hogy a Porsche által kifejlesztett orr-középmotoros padlólemezre (amelyre a Panamera épül) építik az új A8-ast, végül Hackenberg kitartásának eredményeképp a vezetőség úgy döntött a 2014-es Genfi Autószalon után, hogy az Audi maga fejleszt egy platformot a csúcsmodellhez. Az orrmotoros, modulárisan alakítható padló a PL65-ös kódnév alatt készül. Hogy a fejlesztési költségek könnyebben megtérüljenek, ezt a padlólemezt kapja majd meg a következő Volkswagen Phaeton, az Audi A9 négyajtós kupé és a Q8 szabadidő-autó is.

Az új A8-as elődeihez hasonlóan alumínium karosszériát kap, a vezető háromféle szintű automatizált vezetés (robotpilóta) közül választhat majd, de a kocsi a vezetési élményre is nagy hangsúlyt fektet majd. Lesz majd oldalanként eltérő nyomatékelosztás kanyarodáskor, áthangolt légrugós felfüggesztés és újgenerációs Drive Select kapcsoló is. Hatalmas fejlődésen megy át az MMI menürendszer is, az ember-gép interfész hatalmas TFT képernyőt kap, és hanggal és kézmozdulatokkal is lehet majd kezelni.

Minden A8-ashoz szériafelszereltség lesz a könnyített, és kisebb súrlódású Quattro összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automataváltó. A hibrid változat már a nem a négyhegeres turbómotorra, hanem a háromliteres kompresszoros V6-osra épül majd.

Ezen kívül kétféle benzinmotort (4,0 V8, 460 lóerő és 6,3 W12, 565 lóerő) és háromféle dízelmotort (3,0 V6, 272 lóerő, 4,0 V8 408 lóerő, 5,0 V10 500 lóerő) is kínálnak majd a zászlóshajóhoz.

(a képek nem hivatalosak)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A csornai rendőrök a lakosság segítségét kérik egy közlekedési baleset körülményeinek tisztázása....
2025.01.30
A HangZóna mai vendége Grád Ottó a Magyar Ásványolaj szövetség főtitkára. ..
2025.01.30
A Bátaszéki Autópálya Alosztály járőrei igazoltattak egy autóst, aki házilag készített rendszámot....
2025.01.30
Az új autók regisztrációja 6,1 százalékkal 253 789 autóra nőtt tavaly. A legnagyobb érdeklődést a....
2025.01.30
A MINI John Cooper Works még kedvezőtlen útviszonyok közepette is lélegzetelállítóan sportos....
2025.01.30
Az elektromos SUV 3,3 másodperc alatt képes elérni a 60 mérföld/órás sebességet, amivel a valaha....
2025.01.30
Meghosszabbította együttműködését a szörfvilágszövetséggel a Lexus, és ennek örömére egy különleges....
2025.01.30
A következő modellévben két meghatározó technológiai frissítésre kerül sor a XC40, EX40, EC40, S60....
2025.01.30
Baleset miatt lezárták az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalát, mert egy kisteherautó hátulról....
2025.01.30
Már most több mint 7 kilométeres a dugó. ..