autó értékesítés

2014-ben a Ford volt a piacvezető Magyarországon

2015.01.09.

Január és december között ugyanis így 10861 darab új Ford talát gazdára Magyarországon, aminek köszönhetően a márka 12,3 százalékos piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját.

Továbbra is a Ford a legnépszerűbb autómárka Magyarországon: az autógyártónak 2014-ben a piaci növekedés 21,6 százalékos ütemét jelentősen meghaladó mértékben, 37,8 százalékkal sikerült növelnie magyarországi új autó értékesítéseit, aminek révén 12,3 százalékos piaci részesedéssel őrizte meg elsőségét a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, azaz minden nyolcadik újautó-vásárló Fordot választ.

A személyautó- és haszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 7516 új autó értékesítésével, 11,1 százalékos piaci részesedést elérve a második, utóbbin, 3345 új autó értékesítésével, 16,1 százalékos piaci részesedéssel az első helyen végzett a Ford. A márka mindkét piac tekintetében az iparági átlagnál sokkal jobban teljesített. A Ford a személyautó piacon az előző év azonos időszakához képest 1,3 szálékponttal javította piaci részesédését, miközben értékesítései 35,7 százalékkal haladták meg a 2013-as eladásokat, mialatt a piac csupán 20,2 százalékkal növekedett. Az autógyártó értékesítései ugyanakkor a 26,6 százalékkal növekvő haszongépjármű piacon még ennél is jobban szárnyaltak: a Fordnak itt 1,8 százalék százalékpontos piaci részesedés növekedéssel a 2013-as eladásokat 42,7 százalékkal meghaladó értékesítéseket sikerült produkálnia.

Amint Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója elmondta, a nem mindennapi siker több tényezőre vezethető vissza, ezek között kiemelten fontos a Ford sokszorosan díjnyertes modellportfóliójának, ezen belül is a teljesen megújult haszongépjármű portfólió rendkívül kedvező fogadtatása az ügyfelek részéről épp úgy, mint a kis és középméretű vállalkozások számára történő értékesítések területén elért sikerek, avagy a gyors ütemben növekedő piac jelentette kihívásokra történő, a márkakereskedői hálózattal közös tudatos felkészülés. Ez utóbbihoz hozzátartozik a válság éveiben megszokottnál magasabb készletszint mellett a márkakereskedői szolgáltatások színvonalának további növekedése mellett az emberi erőforrás oldalon történő erősítés, legfőkébb a megnövekedett forgalom lebonyolításához szükséges dolgozói létszámbővítés.

Szamosi Viktor ugyanakkor fontosnak tartja felhívni a figyelmet a minőségi összetételére is: a Ford ugyanis a nagy értékű autókat képviselő szegmensekben bizonyult a legsikeresebbnek, elég ha csak a középkategóriát szegmensét 19,2 százalékos szegmensrészesedéssel vezető kifutó Mondeóra gondolunk, de épp ilyen látványos a kifutó S-Max és Galaxy, valamint a Kuga szereplése, netalán a haszongépjárművek területén a Transit sikere, esetleg a 34,9 százalékos részesedéssel vezető helyet szerző Ranger népszerűsége a pickupok között. Mindemellett a Ford az alsó-közép kategóriában és a kisautó kategóriában is remekül teljesített: 2590 darabos értékesítésével a Focus nem csak szegmensének, de egyben Magyaroszág második legnépszerűbb autója, míg 1010 darabbal a Fiesta stabilan őrzi szegmensének harmadik helyét.

„Az elmúlt 6 évben a Ford ötször szerezte meg a piacvezető pozíciót Magyarországon, ami minden idők legerősebb Ford modellporfóliója mellett nagyban köszönhető annak, hogy meggyőződésem, szerint a Ford rendelkezik a legfelkészültebb márkakereskedői hálózattal Magyarországon” – fogalmazott Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.10
A négyüléses luxusbusz és a hétszemélyes VIP utazójármű után egy harmadik üléskonfiguráció is....
2024.05.10
A hétvégén Jaramában kezdődik a Formula 4-es spanyol bajnokság, melynek mezőnyében ott lesz Hideg....
2024.05.10
Az 1983-ban bemutatott Peugeot 205 igazi telitalálat volt: szerették a vásárlók, megbízható volt,....
2024.05.10
Tarts velünk és alakítsd a jövőd! Ezzel a mottóval indul idén szeptemberben immár nyolcadik....
2024.05.10
A kecskeméti rendőrök vádemelést javasolnak egy helyi lakos ellen, aki illegális módját választotta....
2024.05.10
- A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális....
2024.05.10
- A Mol-csoport 257,7 milliárd forint (718 millió dollár) tisztított kamat-, adófizetés és....
2024.05.10
A leggyakoribb hibák, amiket kerüljön el.   ..
2024.05.10
Kis híján árokba borult, de megmentette a helyzetet a ponyvás kisteher sofőrje - az eset tegnap dél....
2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..