Bugatti

1500 lóerős lesz a Bugatti Veyron utódja

2014.08.06.

Az új Veyron teljesítményét hibrid hajtással emelik meg 1200-ról 1500 lóerőre, a cél a 460 km/órás végsebesség és a 2,3 másodperces gyorsulási idő.

A kilenc éve bemutatott Bugatti Veyronból 450 darab készül összesen: eddig 405 példányt már le is szállítottak, további 30-ra már van vevő, csak az utolsó 15, legyártásra váró autót kell már eladni. Ha ezzel is végzett a cég, akkor kezdődhet az utód gyártásának előkészítése, az új modellt 2016-ban fogják bemutatni, de csak 2017-től lehet majd megvásárolni.

A brit Autocar egy magát megnevezni nem kívánó, belsős forrás információra hivatkozva úgy tudja, a Bugattinál a fejlesztés során két célt határoztak meg: a szériaautók között az új típusnak legyen a legnagyobb végsebessége, de ugyanakkor a hétköznapi használhatóság ne szenvedjen csorbát.

Eddig öt prototípus készült el a jelenlegi modell alapjaira építve, mindegyik más hajtással rendelkezik, jelenleg ezeken tesztelik az új rendszereket. A középmotoros elrendezés, a négyturbós, nyolcliteres W16-os erőforrás, a hétfokozatú duplakuplungos váltó és az összkerékhajtás megmarad, az újdonságot a hibrid rendszer bevezetése jelenti, a villanymotort a váltó házába építik majd. A hajtásrendszer összteljesítménye eléri majd az 1500 lóerőt, a nyomatékot viszont 1500 Nm alatt tartják majd, hogy a váltó kibírja a hatalmas terhelést.

Természetesen azért a 16 hengeres benzinmotort – amelynek kifejlesztésében Dr. Hanula Barna is közreműködött – is továbbfejlesztik, átállítják közvetlen befecskendezésesre, így nem csak kevesebbet fog fogyasztani, de teljesíteni fogja az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási szabványt is. Elképzelhető, hogy elektromos meghajtású turbófeltöltőkre cseréli a kipufogógázzal hajtott egységeket, így alacsony fordulatszámnál javul a motor teljesítménye és a gázreakciója is.

Állítólag a kocsi tömege a hibrid hajtás ellenére is jelentősen alacsonyabb lesz a jelenlegi Veyron SuperSport 1840 kilogrammos tömegénél, főleg a szénszálas monocoque váznak köszönhetően. A kocsi aktív aerodinamikai elemeket, mozgó légterelőket kap majd, így kanyargós úton sok leszorítóerőt tud majd termelni, egyenesben, szárnyak nélkül viszont akár a 460 km/órával is száguldhat majd. Bár nem hivatalos, a belső forrás 2,3 másodperces százra gyorsulást vizionált, ami 0,2 másodperccel lenne gyorsabb a jelenlegi Veyron Super Sport idejénél. Az új Veyronból szintén 450 darab gyártását tervezik.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Kukásautó és kisbusz ütközött frontálisan Pátyodon, a kisbuszba többen beszorultak. ..
2024.05.08
Hamarosan még nagyobb terhelés alá kerülhetnek a dél-pesti régió csomópontjai, amik már így is....
2024.05.08
- Stagnált az új autók piaca Romániában az év első négy hónapjában - közölte a romániai autógyártók....
2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....