Villanyautó

120 km/h-s frontális ütközésnek is ellenáll a CATL új villanyautó-alváza

2025.01.04.

A világ első ultrabiztonságos intelligens alvázának, a Bedrock -nak köszönhetően az elektromos járművek már akár 120 km/h sebességű frontális ütközés esetén sem gyulladnak ki vagy robbannak fel, teljes utasvédelmet biztosítva bármely eshetőség során.

A CATL december 24-én mutatta be Bedrock alváz-technológiáját, amely akár 120 km/h-s frontális ütközésnek is ellenáll. A negyedik generációs Cell-to-Chassis integrációs technológia alkalmazásának köszönhetően a Bedrock az akkumulátorcellákat közvetlenül az alvázba integrálja, lehetővé téve a nagyobb ütközés elleni védelmet kínáló szerkezeti kialakítást. Az alváz és a felső karosszéria szétválasztása lehetővé teszi, hogy az eszköz a jármű ütközési energiájának 85%-át elnyelje, szemben a hagyományos alvázak 60%-os teljesítményével. A bemutató eseményen a CATL együttműködési megállapodást írt alá az AVATR autógyártó céggel, amely elsőként alkalmazza majd a technológiát járműveiben.

Az alváz szerkezetének kialakítása leginkább egy teknős páncéljára hasonlít, háromdimenziós kialakításával maximális védelmet nyújtva az energiaegység számára, míg a prémium anyaghasználat – a 2000 MPa szilárdságú, tengeralattjárókra jellemző minőségű acél és a 600 MPa szilárdságú repülőgépipari alumíniumötvözet kombinációja – kiemelkedő merevséget és ellenállóképességet biztosít. Az ultrabiztonságos akkumulátortechnológia és a nagy vezetőképességű energiaelnyelő szigetelőfólia alkalmazása pedig az akkumulátorok tűz- és robbanásmentes működését segítik még extrém körülmények között is.

A CATL kutatói által elért különböző technológiai áttöréseknek köszönhetően a Bedrock sikeresen teljesített egy 120 km/h sebességű frontális oszlopütközési biztonsági tesztet, újradefiniálva ezzel az iparág biztonsági szabványait. Az alváz a tűz vagy robbanás nélkül bizonyította kiemelkedő biztonsági teljesítményét az extrém biztonsági teszt során, amelyre rendkívül nagy ütközési sebesség és intenzitás miatt korábban még egyetlen megújuló energiaforrással működő jármű sem vállalkozott.

 

A Bedrock nemcsak a biztonsági szabványokat definiálja újra, hanem új piaci szegmenst nyit meg, amelynek köszönhetően nagymértékben felgyorsulhat a moduláris, személyre szabott és intelligens autótervezés felé való elmozdulás. A magas beruházási költségek, a hosszú fejlesztési ciklusok és a felgyorsított termékciklusok jelentette kihívást a Bedrock technológia a belső integrációval, az alváz és a felsőtest szétválasztásával és rugalmas fejlesztői szemlélettel kezeli. Ez lehetővé teszi az „egy alvázarchitektúra, több járműmodell” koncepció megvalósítását, jelentősen javítja a fejlesztés hatékonyságát és lecsökkentve a fejlesztési ciklusok időigényét. Ennek köszönhető, hogy a CATL-nél az egy jármű sorozatgyártásának elindításához szükséges idő a hagyományos 36 hónapról vagy annál hosszabb időtartamról 12-18 hónapra csökkenjen.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....
2025.12.24
A BMW Group müncheni üzeme készen áll a következő nemzedék sorozatgyártására. A gyártóberendezések....
2025.12.24
Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik....
2025.12.24
Fontos lépés történt Kínában, amely az „intelligens járművezető-támogató rendszerekre” vonatkozó....
2025.12.24
A korábbi F1-es versenyző és versenybíró, Johnny Herbert úgy véli, 2026-ban senki sem érezheti majd....
2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....