Ryanair
Az idén 30 éves diszkont légitársaság először 2007-ben jelent meg a magyar piacon, majd 2012-ben, a Malév leállását követően indított újra járatokat. Jelenleg 3 repülőgépet állomásoztatnak Budapesten, 15 útvonalon repülnek és hetente 82 járatot teljesítenek. A légitársaság célja, hogy a 2014-es 90 millióról erre az évre 100, 2024-re 160 millióra növelje összesített utasforgalmát. Ehhez a Ryanair kétszáz új Boeing 737-8 MAX repülőgépet vásárol, és 2024-re 520 darabosra növeli flottája méretét.
David OíBrian, a légi cég kereskedelmi igazgatója kérdésre válaszolva azt mondta, az elmúlt három év pozitívan zárult a légitársaság budapesti üzemelése, a ferihegyi repülőtér vezetésével is jó kapcsolatban vannak. Emlékeztetett, hogy korábban a repülőtér magas díjai miatt nem tudtak akkora mértékben fejlődni, mint szerettek volna, ezért a Ryanairnek jobban megérte az olasz, vagy spanyol piacra koncentrálni, ahol jelenleg piacvezető szerepet töltenek be.
Jelezte továbbá, hogy tárgyalásokat folytattak a debreceni repülőtérrel is, de ahhoz, hogy onnan is indítsanak járatokat, a jelenleginél jóval több gépre lenne szükségük. Évek óta tervezik a transzatlanti diszkont járatok megnyitását is, de a kereskedelmi igazgató szerint ehhez legalább harminc új, ehhez megfelelő, de általa pontosan meg nem jelölt géptípusra lenne szükség jó áron, és ezek a feltételek jelenleg nem adottak.